۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
ورزش؛ عصای پیری

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که انجام فعالیت‌های ورزشی توسط سالمندان باعث می‌شود آن‌ها بتوانند کارهای روزمره خود را به آسانی و بدون نیاز به دیگران انجام دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان دانشگاه علوم پزشکی وین در اتریش با تحقیق روی سه هزار و ۳۰۰ سالمند در محدوده سنی ۶۵ سال و بالاتر دریافتند که ورزش کردن می‌تواند نقش بسزایی در حفظ استقلال این افراد در انجام فعالیت‌های روزانه آن‌ها داشته باشد. به طور کلی کارشناسان فعالیت‌های هر فرد را به دو دسته فعالیت‌های روزمره (ADL) نظیر بیدار شدن از خواب، خوردن، آشامیدن و فعالیت‌های سودمند (IADLs) همچون دویدن و انجام کارهای منزل تقسیم کرده‌اند.

به گفته محققان سالمندانی که تمرینات ورزشی را سه بار در هفته انجام می‌دهند باعث می‌شود فعالیت‌های روزانه خود را بهتر از سایر همسالان خود که اینکار را نمی‌کنند مدیریت کنند؛ این فعالیت‌ها می‌تواند ترکیبی از وظایف کاری، انجام کارهای روزمره و تفریحات اوقات فراغت همچون پیاده‌روی، شنا و باغبانی باشد.

محققان اتریشی پیشنهاد می‌کنند سالمندان در طول هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی متوسط یا ۷۵ دقیقه فعالیت هوازی شدید داشته باشند و دو یا سه بار نیز به انجام تمرینات برای تقویت عضلات خود بپردازند. همچنین بهتر است سالمندانی که مشکلات جسمانی حرکتی دارند به منظور افزایش تعادل بدنی خود، انجام این تمرینات را به بیشتر از سه بار در هفته افزایش دهند.

بر اساس یافته‌های جدید، فعالیت‌های ورزشی عملکرد قلب و عضلات سالمندان را بهبود می‌بخشد و احتمال ابتلا به فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، افسردگی و زوال عقل را در آن‌ها به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. علاوه بر این سالمندانی که ورزش می‌کنند، توده بدنی سالمتری دارند و سطوح بالاتری از آمادگی جسمانی را از خود نشان می‌دهند. این دسته از سالمندان از عزت نفس بالاتری برخوردار هستند چرا که در انجام کارها به اطرافیان خود وابستگی کمتری دارند و می‌توانند سالهای بیشتری را با سلامت سپری کنند.

نتایج این مطالعه در مجله پزشکی Wiener klinische Wochenschrift منتشر شده است.

کد خبر 377195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان US ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    0 0
    جالب بود