حسن نصرالله: روز قدس امسال رویارویی با معامله قرن است

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه شنیده ام برخی مسئولان آمریکایی از آغاز گام های نخست معامله قرن بعد از ماه رمضان خبر داده اند، گفت: امسال عنوان روز قدس، رویارویی با این طرح آمریکایی است.

به گزارش ایمنا، دبیر کل حزب الله لبنان به آزادسازی جنوب لبنان در ۲۵ می ،۲۰۰۰ اشاره کرد و ادامه داد: آنچه در آن تاریخ به وقوع پیوست نتایج و بازتاب‌های بسیار مهمی را رقم زد.

وی از مواضع علما و ملت بحرین و نیز نیروهای سیاسی این کشور مبنی بر مخالفت با میزبانی منامه از نخستین نشست مربوط به معامله قرن تمجید کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: فلسطینی‌ها برابر کنفرانس اقتصادی که قرار است در بحرین برگزار شود، موضع مخالف قاطعانه اتخاذ کردند.

نصرالله با تاکید بر اینکه امسال عنوان روز  قدس، رویارویی با معامله قرن خواهد بود، ادامه داد:  به دلیل مصادف شدن نوزدهمین سالروز آزادی جنوب لبنان با ماه رمضان به این سخنرانی اکتفا کرده و جشن برگزار نکردیم اما  ساعت نه و نیم شب جمعه آینده جشن مردمی بزرگی برگزار خواهیم کرد.

وی همه را به گسترده ترین حضور در روز قدس فراخوانده و دلیل آن را اهمیت این روز ذکر کرد و گفت:  شنیده ایم برخی مسئولان آمریکایی از آغاز گام های نخست معامله قرن بعد ازماه رمضان خبر داده اند، من اعلام می کنم عنوان روز قدس امسال رویارویی با معامله قرن است.

دبیر کل حزب الله لبنان از تمام کسانی که در راه آزاد سازی جنوب لبنان جانفشانی کردند، قدردانی کرده و اظهار داشت آنچه در ۲۵ می ۲۰۰۰ رخ داد، نتایج و بازتاب های بسیار مهمی داشت و دشمن اسرائیلی اکنون به طور شبانه روزی مشغول این موضوع هستند که یک نیروی واقعی در لبنان حضور دارد و دیگر به لبنان به عنوان ضعیف ترین حلقه در کشمکش عربی – اسرائیلی نگریسته نمی شود؛ دشمن و متحدانش پس از آزادی جنوب لبنان در تلاش برای از بین بردن حزب الله هستند که برابر تمام توطئه ها مقاوم و نفوذ ناپذیر بوده است.

نصرالله ادامه داد: از مهم ترین نتایج آزادی این بود که یک قدرت دشمن اسرائیلی را مجبور کرد از لبنان با خفت و خواری بیرون برود .

وی از گروه های مقاومت در لبنان و ارتش و نیروهای امنیتی و ارتش سوریه و جمهوری اسلامی ایران و تمام کسانی که برای تحقق این آزادی جانفشانی کردند، تشکر کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: زیاده خواهی ها و تهدیدهای دشمن همچنان ادامه دارد و می کوشد گزینه های خود را بر ملت ما تحمیل کند، اما این قدرت رودر روی آن ایستاده است؛ ما با توانمندی ارتش و ملت و مقاومت توانستیم لبنان را برابر دشمن حفظ کنیم و لبنانی ها باید به قدرت و توانایی خود در حفظ حاکمیت کشور و امنیت و برکت های آن و نیز حال و آینده آن واقف باشند.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود تاکید کرد: بر حقوق نفتی خود تاکید داریم و به تحقق پیروزی بزرگ در این پرونده خوشبین هستیم و دولت را به ترسیم مرزها و حفظ حقوق آبی و زمینی خود به شکل کامل فرا می خوانیم و در کنار آن هستیم.

نصرالله همچنین تاکید کرد: باید بر پایبندی خود به مزارع شبعا، تپه های کفرشوبا و بخشی از شهرک الغجر که جزئی از خاک لبنان است و آزادی آنها تاکید کنیم و این حق طبیعی ما است که برای آزادی سرزمین اشغالی خود تمام شکل های مقاومت را در پیش بگیریم.

وی در این خصوص بیانیه ریاست جمهوری و فرماندهی ارتش مبنی بر لزوم پایبندی به آزادی سرزمین های اشغالی را یادآور شد.

نصرالله در مورد وضعیت پناهندگان سوری ضمن اشاره به اینکه لبنانی ها در مورد بازگشت آنان به کشورشان اتفاق نظر دارند، گفت: لبنانی ها از نتایج حاصل از این پناهندگی در دو سطح اقتصادی و اجتماعی رنج می برند.

وی یادآور شد: برخی ادعاها با هدف ترساندن سوری ها از بازگشت به کشورشان مطرح می شود، آمریکا نمی خواهد پناهندگان سوری پیش از انتخابات ریاست جمهوری سوریه به کشورشان بازگردند.

نصرالله افزود: یکی از دلایل و اشکال جلوگیری از بازگشت سوری ها به کشورشان تشویق آنان به ماندن در لبنان است.

وی همچنین در مورد آنچه در مورد وطن جایگزین فلسطینی ها گفته می شود، اظهار داشت: چه بسا کنفرانس بحرین موجب فراهم کردن زمینه وطن جایگزین برای فلسطینی ها در لبنان و کشورهای دیگر شود حال آنکه لبنانی ها همه مخالف وطن جایگزین برای فلسطینیان هستند. من خواهان دیدار سریع بین مسئولان لبنانی و فلسطینی برای بررسی جدی این موضوع و تدوین ساز و کاری برای مقابله با خطر وطن جایگزین برای فلسطینیان هستیم.

نصرالله تصریح کرد: بر حق طبیعی خود در مقاومت و اتخاذ هرگونه اقدام برای بازپس گیری مناطق اشغالی لبنان تاکید می کنیم.‎ دشمن از سال ۲۰۰۰  میلادی به چگونگی رهایی از حزب الله به عنوان ستون فقرات قدرت لبنان می اندیشد.‎

دبیر کل حزب الله لبنان سپس در مورد مبارزه با فساد در لبنان گفت: از ابتدا گفتیم که مبارزه با فساد در لبنان نیاز به صبر دارد. برای مبارزه با فساد یک نهضت و اهبرد ملی لازم است و ما در صف مقدم این نبرد خواهیم بود.

 منبع: ایرنا

کد خبر 377189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.