عیدی: "اصفهان ۲۰۲۰" یک فرآیند است

رئیس سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان گفت: اصفهان باید کوشش کند پایگاه میان فرهنگی باشد و در واقع پیوندگاه فرهنگ ها و خرده فرهنگ ها باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی در نشست هم اندیشی طرح "اصفهان ۲۰۲۰ شهر گردشگری، هنر و میراث فرهنگی" با دانشگاهیان اظهار کرد: تمام شهرداری ها از جمله شهرداری اصفهان متوجه شدند که شهر یک موجود زنده ساختارمند است و نمی توان نگاه کاربردی به آن داشت. در ایران شهرداری ها برای اینکه این موجود را دچار خدشه نکنند سعی در ایجاد تعامل دارند.

رئیس سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداری ها دیگر توانی برای شهرفروشی و تراکم فروشی ندارند، در اصفهان به این نتیجه رسیدند که نباید برای توسعه پایدار شهر اصفهان در محدوده جغرافیایی متوقف بمانیم و باید به پیرامون نیز توجه کنیم. اصفهان نباید به صورت نقطه ای به گردشگری بیندیشد و باید به پیرامون نیز توجه کند.

وی اقتصاد فرهنگ را بسیار مهم دانست وتاکید کرد: اصفهان باید کوشش کند پایگاه میان فرهنگی باشد و در واقع پیوندگاه فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها باشد. "اصفهان ۲۰۲۰" آغاز یک فرآیند است، در سال های آینده هر کسی جز این شورا و شهرداری بیاید چاره ای جز حرکت در همین مسیر ندارد.

عیدی با بیان اینکه "شهر متعلق به شهرداری نیست و همه کنشگرها باید در این پروژه شرکت داشته باشند" خاطرنشان کرد: برای آغاز این فرآیند یک کنشِ منطقیِ تعاملی نیاز است که برای رسیدن به این کنش باید کارگروهی از سوی دانشگاهیان تشکیل شود. دانستن باید به خواستن بیانجامد و خواستن به دانستن، متاسفانه در شهرداری اصفهان فاصله ای بین خواستن و دانستن نیست.

کد خبر 377175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.