عارف: رییس مجلس مزیتی بر سایر نمایندگان ندارد

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مبنای نهادهای پارلمانی خرد جمعی است و رییس مجلس مزیتی بر سایر نمایندگان ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا عارف در پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشته است "مبنای نهادهای پارلمانی خرد جمعی است و رییس مجلس مزیتی بر سایر نمایندگان ندارد. بلکه سخنگوی آن هاست و به این علت سالی یکبار انتخاب می شود که نمایندگان عملکرد را بررسی می کنند و بعد اقدام به انتخاب می کنند.

وی در ادامه نوشته است: "جریانات سیاسی باید حضوری فعال برای اداره بهتر مجلس داشته باشند. ما در کنار هویت اصلاح طلبانه برای مشخص شدن وزنمان در مجلس چند انگیزه داریم که یکی از آنها ارتقاء جایگاه مجلس است. ما می توانیم جدی تر برای ارتقاء این جایگاه کار کنیم. زیرا معتقدم راهی جز اداره مجلس بر اساس خرد جمعی وجود ندارد و ۱۲ عضو هیئت رئیسه باید احساس مسئولیت مشترک داشته باشند. عملا در این مسیر حرکت نشده. علاوه براین ما معتقدیم باید چند کار مشخص را در مجلس به نتیجه برسانیم."

وی هم چنین نوشته است: "در شرایط فعلی اولویت اول مسائل اقتصادی و معیشتی و اصلاح بودجه ریزی است. همچنین معتقدیم کمیسیون های باید تخصصی باید تخصصی تر اداره شوند و نقش های محوری در مجلس داشته باشند."

کد خبر 377173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.