فهرست فراکسیون امید برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس هنوز قطعی نشده است

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این که فهرست نهایی فراکسیون برای انتخابات هیأت رئیسه قطعی نشده است،گفت: ائتلاف کلی منتفی است اما ما باب گفت و گو را باز گذاشته ایم تا بتوانیم با سایر فراکسیون ها گفت وگو داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، «محمدرضا عارف» در حاشیه جلسه علنی امروز-شنبه-مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخابات کاندیدای هیئت رییسه مجلس در فراکسیون امید که در جلسه امروز فراکسیون برگزار شد گفت: مبنای مجلس خرد جمعی است، ریاست مجلس هیچ مزیتی نسبت به سایر نمایندگان ندارد بلکه فقط سخنگوی آنان و رابط نمایندگان محسوب می شود.

وی ادامه داد: پیش بینی‌هایی که به نام فراکسیون منتشر شده تصمیم فراکسیون نبوده است. بلکه یک عده بر اساس تحلیل خود مسائلی را مطرح کردند که ممکن است برخی از آنها هم درست از آب در بیاید. البته وضعیت ما در مورد کاندیداهای ریاست و نایب رئیسی تقریباً مشخص است، اما فهرست نهایی فراکسیون برای انتخابات هیئت رئیسه تا یکی دو ساعت آینده اعلام خواهد شد.

عارف با بیان این که جریان های سیاسی باید حضوری فعال در مجلس داشته باشند، اظهارداشت: ارتقاء جایگاه مجلس یکی از اهداف فراکسیون امید محسوب می شود و همچنین ما قصد داریم اداره مجلس را بر اساس خرد جمعی پیش ببریم. دوازده عضو هیئت رئیسه باید احساس مسئولیت مشترک داشته باشند. همچنین ارکان دیگر مجلس از جمله کمیسیون ها و خود صحن باید به صورت مشارکتی اداره شود و هر گروهی در اداره مجلس سهمی داشته باشد.

عارف گفت: مسائل اقتصادی و معیشت مردم همواره باید جز اولویت های مجلس محسوب شود، اصلاح نظام بودجه ریزی کشور که مورد تاکید رهبری بود دیگر موردی است که باید توجه کرد، تخصصی تر شدن کمیسیون های تحصصی مجلس نیز از مواردی است که ما همواره روی آن تاکید داشته ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تصمیم این فراکسیون درباره انتخابات هیئت رئیسه تصمیم جمعی است، فراکسیون از ابتدا موضعی ائتلافی داشت اما اگر قرار باشد هر فراکسیون برای خود خط قرمز تعیین نکند آن زمان ائتلاف معنا نخواهد داشت، اما می توان برای هر کرسی هیئت رئیسه گفت وگو و ائتلاف کرد.

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: در فراکسیون امید برای همه پست ها کاندیدای خوبی داشتیم حتی برای کرسی ریاست نیز کاندیدای برجسته ای وجود داشتند که در نهایت کنار رفتند ولی به طور کلی فضای بسیار خوبی در فراکسیون شکل گرفته است.

عارف همچنین درباره ائتلاف با سایر فراکسیون های مجلس بیان کرد: ائتلاف کلی منتفی است اما ما باب گفت و گو را باز گذاشته ایم تا بتوانیم با سایر فراکسیون ها گفت وگو داشته باشیم به همین دلیل مجمع عمومی این اختیار را به هیئت رئیسه داد تا درباره کرسی ها تصمیم گیری کند.

وی اظهار داشت: رأی گیری بر سر کرسی های هیئت رئیسه در فراکسیون امید به صورت مخفیانه و روی برگه صورت گرفت و همچنین آرا در حال حاضر برای اطمنان بیشتر در حال بازشماری است بنابراین هیچ فهرستی تا این لحظه قطعی نشده است.

عارف با انتقاد از برخی سوء برداشت ها از اظهارات پیشین او بیان کرد: من در نشست خبری پیشین خود دو مورد را مطرح کردم؛ نخست آنکه رویکرد ما با دولت، انتقادات جدی است البته تاجایی که به معنی تضعیف دولت نباشد. دوم اینکه ما همواره پای مطالبات مردم ایستاده ایم، اساساً در جمهوری اسلامی دولت ها برای خدمت گزاری به مردم روی کار می آیند.

رییس فراکسیون امید مجلس گفت: در جلسات خصوصی با رئیس جمهور انتقادات تندی به ایشان در جهت تامین مطالبات مردم داشتیم.

منبع:ایرنا

کد خبر 377156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.