۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲
خبرهای خوش برای صنتعگران سمیرمی

سمیرم _ رییس صنعت، معدن و تجارت سمیرم از افزایش شهرک‌ها و نواحی صنعتی این شهرستان خبر داد و گفت: پس از دریافت مجوزهای قانونی، عملیات انتقال آب از سمیرم به ناحیه صنعتی این شهرستان اجرا می‌شود.

اردشیر نوابی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم با اشاره به شناسایی ظرفیت‌های تولید ملی در سال گذشته، اظهار کرد: در سال ۹۷ فعالیت‌های مهمی در حوزه اشتغالزایی در شهرستان انجام شد که راه‌اندازی واحد آب‌معدنی چشمه‌ناز با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از جمله آن‌ها بود و زمینه اشتغال ۱۵ نفر را فراهم کرد.

نوابی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی یک واحد تولید آب معدنی در شهر ونک با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال زمینه‌ساز اشتغال ۲۵ نفر شده است.

وی با تأکید بر ضرورت تأمین زیرساخت‌ لازم برای فعالیت واحدهای صنعتی شهرستان، افزود: اقدامات اداری و اجرایی برای تأمین سوخت واحدهای صنعتی سمیرم انجام شده است.

رییس صنعت، معدن و تجارت سمیرم خاطر نشان کرد: در سال ۹۷ احیای واحدهای صنعتی نیمه‌فعال سمیرم مسئله تمدید جوازهای تاسیس دنبال شد.

انتقال آب به شهرک صنعتی سمیرم

نوابی با اشاره به مشکلات شهرک‌های صنعتی سمیرم یادآور شد: آب ناحیه صنعتی شهرستان که با مشکل روبه‌رو بود پیگیری شد و در آستانه انعقاد قرارداد است.

وی افزود: پس از دریافت مجوزهای قانونی، عملیات انتقال آب از سمیرم به ناحیه صنعتی این شهرستان با اختصاص اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال انجام می‌شود.

رییس صنعت، معدن و تجارت سمیرم ادامه داد: این طرح با انتقال سه تا پنج لیتر آب در ثانیه به این شهرک صنعتی در سال ۹۸ اجرایی خواهد شد.

نوابی با اشاره به پیگیری انجام شده برای تکمیل زیرساخت‌های نواحی و شهرک‌های صنعتی سمیرم در سال گذشته، عنوان کرد: مشکلات مربوط به ورودی و خروجی این مناطق در سال ۹۸ رفع می‌شود.

افزایش نواحی صنعتی

وی با اشاره به نیاز این شهرستان به اشتغال اظهار کرد: پیگیری‌های لازم جهت ایجاد ناحیه صنعتی در منطقعه وردشت، پادنای وسطی و دنا کوه انجام شده است.

رییس صنعت، معدن و تجارت سمیرم اضافه کرد: مراحل اداری تأسیس منطقه صنعتی وردشت انجام شده و کلنگ ساخت منطقه صنعتی دناکوه نیز به زمین خورده و امسال به صنعتگران متقاضی تحویل داده می‌شود.

نوابی با اشاره به پراکندگی فعالیت صنعتگران در این مناطق، گفت: با تکمیل این منطقه صنعتی، صنعتگرانی که به صورت پراکنده فعالیت می‌کنند یا خواستار ایجاد واحدهای صنعتی جدید هستند به صورت متمرکز به فعالیت می‌پردازند.

اشتغال یکصد نفر در منطقه صنعتی

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیشترین تعداد واحدهای صنعتی در منطقه بیده قرار دارد و راه‌اندازی این منطقه صنعتی زمینه اشتغال یکصد نفر را فراهم می‌کند که بیشترین آن‌ها در واحدهای تولید مصنوعات سیمانی و سبدسازی مشغول به کار می‌شوند.

رییس صنعت، معدن و تجارت سمیرم با اشاره به تولید محصول سیب‌درختی در منطقه بیده، یادآور شد:  صنایع تولید مشتقات سیب در این منطقه صنعتی ایجاد خواهد شد.

نوابی خاطرنشان کرد: مراحل اداری اخذ مجوز ایجاد ناحیه صنعتی منطقه پادنای وسطی در دست اقدام است.

کد خبر 377147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.