کاهش ۴۰ درصدی تولید زولبیا و بامیه/ مشکل تامین شکر حل شده‌است

رییس اتحادیه تولید و فروش گز و شیرینی اصفهان با بیان اینکه با توزیع شکر توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت، درصد زیادی از مشکل تامین شکر حل شد، گفت: به دلیل گرانی مواد اولیه تولید زولبیا و بامیه نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است.

حسن شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شرایط کنونی نباید به گونه‌ای سخن بگوییم که اذهان عمومی نسبت به وضعیت بازار مشوش شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مشکل تامین شکر در صنوف تولید پولک، نبات، بستنی و شیرینی حل شده‌است، گفت: زمانی که تامین شکر با مشکل مواجه شد، سازمان صنعت، معدن  و تجارت به بازار شکر ورود کرد و شکر با نرخ دولتی در اختیار تولیدکنندگان قرار داده شد، بنابراین واسطه گری‌ها در بازر شکر تعطیل و مشکل تامین آن حل شد.

رییس اتحادیه تولید و فروش  گز و شیرینی اصفهان افزود: برای  تامین روغن و آرد چیزی به عنوان سهمیه که کارخانه در اختیار ما بگذارد، وجود ندارد، بنابراین مجبوریم روغن را در بازار آزاد به قیمت ۱۴۵ هزار تومان خرید کنیم.

شریفی افزود: امسال تولید زولبیا و بامیه بیش از ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، علت این امر گران شدن قیمت همه مواد اولیه و مشکلات اقتصادی موجود است.

وی با مقایسه قیمت مواد اولیه نسبت به سال گذشته گفت: سال گذشته قیمت روغن ۶۵ هزار تومان بوده است و امسال به ۱۴۵ هزار تومان رسیده، همچنین قیمت آرد و زعفران  دو برابر شده‌است.  

رییس اتحادیه تولید و فروش  گز و شیرینی اصفهان  با بیان اینکه قیمت زولبیا و بامیه نیز نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است، افزود: به دنبال این افزایش قیمت، دستمزدها نیز  افزایش یافته است، قیمت مقوا چهار برابر شده است، مجموع افزایش قیمت‌ها باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است.

کد خبر 377135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.