اجرای طرح هادی در ۲۴ روستای نایین

رییس بنیاد مسکن نایین گفت: در حال حاضر طرح هادی برای ۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار نایین تهیه شده است که برای ۲۴ روستا فاز اول آن به اجرا درآمده است.

به گزارش ایمنا، حمید سلیمی‌محمدی با اشاره به اجرای طرح هادی در شهرستان نایین اظهار کرد:  از تعداد ۳۲ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان ۳۱ روستا دارای طرح هادی مصوب بوده و طـــرح هادی روستای بلاباد نیز که در سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ بالای ۲۰ خانوار اعلام شده در دست تهیه است.

وی ادامه داد: طرح بازنگری هشت روستا در سالیان گذشته تهیه و طرح بازنگری پنج روستا از محل اعتبارات ملــــی در دست تهیه است.

رییس بنیاد مسکن نایین از اجرای فاز نخست طرح هادی در ۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت خبر داد و گفت: در حال حاضر طرح هادی در پنج روستا در حال اجرا است.

سلیمی‌محمدی اضافه کرد: تاکنون ۷۲۹ فقره تسهیلات بهسازی مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و  ۶۴۳ میلیون و ۶۶۷ هزار ریال به متقاضیان پرداخت شده که نقش بسزایی در مقاوم سازی بافت‌های فرسوده روستایی داشته است.

وی از پیگیری اجرای طرح هادی با رویکرد بوم گردی در روستای چوپانان که منظم ترین روستای خشتی جهان محسوب می‌شود، خبر داد و گفت: این روستا پتانسیل خوبی برای حوزه گردشگری دارد که ظرفیت اجرای طرح بوم گردی را دارد.

رییس بنیاد مسکن نایین افزود : تاکنون بالغ بر ۶۸۰جلد سند مالکیت در راستای ماده الحاقی و ماده ۱۳۳ صادر و تحویل متقاضیان شده است.

سلیمی‌محمدی اظهار کرد: از محل اعتبارات ملی و استانی و تفاهم نامه مشارکت دهیاری و خودیاری اهالی از سال ۹۴ تاکنون هزار و ۵۸۱ تن قیر رایگان و آسفالت‌ریزی ۱۵۵ هزار  متر مربع از معابر ۱۶ روستای شهرستان اختصاص یافته است.

کد خبر 377133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.