دشمنان علی(ع) به روایت حبیب الله صادقی

چهارمین نمایشگاه تک اثر موزه هنرهای معاصر به نمایش اثر دشمنان علی (ع) از حبیب الله صادقی اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حبیب الله صادقی در سال ۱۳۳۶ در تهران متولد شد و در سال های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ مدیر کل هنرهای تجسمی و موزه هنرهای تهران بود او در کارنامه کاری خود دبیری همایش علمی دوسالانه اول نقاشی جهان اسلام و کارهای درخشان دیگری را دارد.

اثر دشمنان علی(ع) که توسط این هنرمند خلق شده است اکنون در موزه هنر های معاصر به نمایش گذاشته شده مهدی تمیزی درباره این اثر چنین نوشته است"در تصویر به نمایش در آمده می توان شیوه برخورد با موضوع مذهبی را که بر ساختاری از نقاشی که بر ساختاری از نقاشی خیالی نگاری ترسیم شده است، مشاهده کرد؛ چند روایت غیر همزمان در یک تصویر. این شیوه به خصوص در پرده های خیالی نگاری که از روایت های برآمده از مذهب تشیع_به ویژه از حماسه عاشورا_ همچنین از روایت های شاهنامه تصویر می شد و نقال باید از هر داستان نقلی می‌گفت، بسیار دیده شده است."

مهدی تمیزی در خصوص این نمایشگاه به خبرنگار ایمنا می‌گوید: با توجه به تجربیاتی که در موزه‌های دیگر در تهران کسب کرده بودم تصمیم گرفتم اتقاق گالری تک اثر را در موزه هنرهای معاصر اصفهان راه اندازی کنم.

مدیر موزه هنرهای معاصر با اشاره به اینکه اثر حبیب الله صادقی چهارمین تک اثر موزه هنرهای معاصر است، ادامه می‌دهد: به مناسبت‌های مختلف یک اثر در موزه به نمایش گذاشته می‌شود که این اثر به مناسبت ماه رمضان و شب‌های قدر به نمایش گذاشته شده است.

تمیزی درباره این اثر می‌گوید: اثر دشمنان علی در سال ۱۳۷۹ در سایز ۱۵۰ در ۱۰۰ سانتی متر توسط حبیب الله صادقی خلق شد و به گنجینه موزه هنرهای معاصر اهدا شده است این اثر از یک تا ۳۱ خرداد در موزه هنرهای معاصر برای علاقه مندان به نمایش گذاشته شده است.

کد خبر 377127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.