لوایح پالرمو و CFT در اولویت بررسی مجمع تشخیص نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه لوایح پالرمو و CFT از دستور بررسی مجمع تشخیص خارج نشده است، گفت: با توجه به اقدامات نابخردانه آمریکا به ویژه در مورد سپاه، این دو لایحه در اولویت بررسی مجمع نیست.

به گزارش ایمنا، سیدمصطفی میرسلیم در توضیح آخرین وضعیت لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته ملی(پالرمو) و الحاق دولت ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم( CFT) در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: این دو لایحه از دستور کار مجمع تشخیص خارج نشده است اما در اولویت بررسی هم نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، یادآور شد: با توجه به اقدامات نابخردانه اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و به ویژه در تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، لوایح پالرمو و CFT لوایح پالرمو و CFT در اولویت بررسی مجمع تشخیص نیست.

بنا بر گزارشات، هفته اخیر محمد صدر یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت از خارج شدن دو لایحه پالرمو و CFT از دستور کار مجمع تشخیص مصلحت خبر داد، اما پس از آن علیرضا رحیمی در تذکری در صحن علنی مجلس، تاکید کرد که این موضوع درست نیست و لوایح پالرمو و CFT از دستور مجمع تشخیص خارج نشده است.

گفتنی است؛ علاءالدین بروجردی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام بنا بر قانون موظف است در مورد این دو لایحه به جهت اختلاف نظر مجلس و شورای نگهبان اعلام نظر کند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 377126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.