قیمت مسکن هیچ توجیه اقتصادی ندارد

سمیرم- نماینده شهرستان سمیرم گفت: قیمت مسکن هیچ توجیه اقتصادی ندارد و سوداگران از طریق فضای مجازی قیمت خانه ها را بالا می‌برند.

 اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم با اشاره به وضعیت نابسامان مسکن در کشور تصریح کرد:  افزایش یکصد درصدی قیمت مسکن طی یک سال گذشته باعث شده تا اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه فشار زیادی را برای تهیه مسکن متحمل شوند که این موضوع قابل قبول نیست.

نماینده شهرستان سمیرم با اشاره به افسار گسیختگی قیمت در بازار مسکن خاطرنشان کرد: هیچ نظارتی در این حوزه صورت نمی‌گیرد و قیمت های کنونی مسکن از هیچ منطق اقتصادی پیروی نمی‌کند.

سلیمی علت دیگر افزایش قیمت در بازار مسکن را سودجویی عده‌ای سوداگر در فضای مجازی دانست و گفت: این افراد با هماهنگی و بهره گیری از فضای مجازی قیمت مسکن در یک منطقه را به شکلی غیرقابل قبول بالا می برند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در همین رابطه افزود: اعلام قیمت های کاذب توسط بعضی بنگاه‌های معاملاتی مسکن در مناطق مختلف و همچنین تعیین قیمت پایه موجب افزایش قیمت واحد های مسکونی شده است.

وی متذکر شد: در حال حاضر بالغ بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار خانه خالی در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در تهران است و اگر این تعداد واحد به بازار خرید و فروش و یا اجاره بها وارد شود باعث تعادل در بازار عرضه و تقاضا و در نهایت سبب کاهش قیمت مسکن می‌شود.

نماینده شهرستان سمیرم اخذ مالیات از واحد های مسکونی خالی را راهکاری قابل اجرا برای ورود این منازل به بازار دانست و ادامه داد: مالیات بر خانه‌های خالی باید با جدیت پیگیری شود تا خالی نگه داشتن مسکن برای شخص صرفه اقتصادی نداشته باشد.

سلیمی با اشاره به قرارگیری بررسی طرح عایدی بر سرمایه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس خاطر نشان کرد: امیدوارم هر چه سریعتر این طرح برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود تا با تصویب و اجرای آن باعث کاهش قیمت مسکن، خودرو و طلا شود.

کد خبر 377117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.