کشف دو جمجمه انسان در ارتفاعات دربند/ضرب و شتم مأموران پلیس فردیس

در بسته خبری امروز از ۴۷۸ نفر نیروی مازاد در شهرداری قزوین تا کشف بیش از ۱۱ تن شکر احتکار شده در اراک و توزیع ۱۰ هزار سبد غذایی در استان اصفهان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای مرکزی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

سهم ۱۰ میلیاردی کودکان یتیم از کمک‌های خیران

یزد: غلامرضا مشعل، ​معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به آغاز هفته اطعام و اکرام ایتام گفت: سالیانه بیش از ۱۰ میلیارد تومان از کمک‌های خیرین برای کودکان یتیم نیازمند هزینه می‌شود.

کشف ۴۰ تن برنج احتکار شده در شهرستان اردکان

یزد: محمدرضا بهجتی، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اردکان گفت: پس از تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده، بازرسان این اداره با همکاری نیروی انتظامی حدود ۴۰ تن برنج احتکار شده به ارزش ۲۶۵ میلیون تومان را در یک انبار کشف کردند.

نجات کودک ۸ ساله از سیلاب​

یزد: مصطفی نوروزی، مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ اردکان​ گفت: یک کودک هشت ساله توسط عوامل اورژانس اردکان از سیلاب نجات یافت.

*******************************************************************************************************************

آزادی ۴۱ زندانی تا نیمه ماه مبارک رمضان

اصفهان: اسدالله گرجی‌زاده، مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: جمع کل زندانی‌های آزاد شده در ماه مبارک رمضان با جشن‌های گل‌ریزان و نسیم مهر برگزارشده ۴۱ نفر بود که بدهی ۴۹ میلیاردی داشته‌اند که شاکیان ۱۸ میلیارد آن را بخشیده و خود زندانی‌ها یک میلیارد آورده داشته و خیرین بالغ‌بر ۱۷ میلیارد کمک کرده‌اند.

توزیع ۱۰ هزار سبد غذایی در استان اصفهان

اصفهان: محسن مؤمنی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: جمعیت هلال احمر پیش‌بینی کرده است که تا پایان ماه رمضان در سطح استان، ۱۰ هزار سبد غذایی توزیع می‌شود ولی شعبه شهر اصفهان تا روز ۱۴ ماه رمضان، حدود هزار سبد غذایی را آماده توزیع و بخش عمده آن را توزیع کرده است.

استخر جان جوان ۲۲ ساله را گرفت

اصفهان: ​علی جعفری‌نژاد، فرمانده انتظامی خمینی‌شهر از فوت جوانی ۲۲ ساله به علت غرق شدن در یک استخر آب باغ خبر داد.

******************************************************************************************************************************

۱۴ هزار سالمند زیرپوشش خدمات کمیته امداد قم 

قم: علی اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با بیان اینکه ١٤ هزار سالمند زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند گفت: در سال گذشته بیش از ٥ هزار وام قرض الحسنه در اختیار افراد زیرپوشش کمیته امداد قرار گرفته است.

۱۱۰ طرح صنعتی در سال ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید

قم: محمود سیجانی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: بهره برداری از ۱۱۰ طرح با سرمایه گذاری ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال که برای هزار و ۲۸۰ نفر ایجاد شغل می‌کند از برنامه‌های سال ۹۸ سازمان صمت است.

۲ میزبانی قم از فوتسال باشگاه‌های ایران

قم: سازمان لیگ فوتسال ایران شهر قم را به عنوان میزبان دیدارهای دور رفت از مرحله گروهی فصل جدید لیگ برتر فوتسال نوجوانان و دور برگشت لیگ برتر جوانان باشگاه‌های کشور انتخاب کرد.

*****************************************************************************************************************************

بازآفرینی شهری ۹ محله اراک و ساوه در اقدام مشترک

مرکزی: احمد مرزبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از بازآفرینی شهری ۹ محله در اراک و ساوه با همکاری دستگاه‌های عضو بازآفرینی شهری استان خبر داد.

کشف بیش از ۱۱ تن شکر احتکار شده در اراک

مرکزی: یوسف سپهوند، ​جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی از عملیات مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس در کشف ۱۱ تن و ۷۵۰ کیلوگرم شکر احتکار شده از یک انبار در اراک خبر داد.

ملخ‌های مشاهده شده در ساوه بومی هستند

​مرکزی: علی میرزایی، فرماندار شهرستان ساوه گفت: ملخ‌های مشاهده شده در این شهر بومی بوده و حضور آنها در مراتع و مزارع نگران‌کننده نیست.

******************************************************************************************************************************

کشف دو جمجمه انسان در ارتفاعات دربند

تهران: سرهنگ احمد یادگاری، فرمانده یگان انتظامی کوهستان پلیس پیشگیری پایتخت از کشف دو جمجمه انسان در ارتفاعات دربند خبر داد.

۴۶ هزارمترمربع از اراضی ملی دماوند رفع تصرف شد

تهران: محمود حجتی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند گفت: ۴۶ هزارمترمربع از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف شد.

ثبت ۲ وقف انتفاعی در پیشوا به ارزش ۱۰ میلیارد ریال

تهران: حجت‌الاسلام سید حسین مطهری، ​مدیرکل اوقاف و امور خیریه پیشوا از ثبت دو موقف جدید در این شهرستان با نیت احداث حسینیه و مسجد به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

******************************************************************************************************************************

ضرب و شتم مأموران راهنمایی و رانندگی فردیس

البرز: عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی البرز گفت: سرنشینان خودرو پژو ۴۰۵ که شب گذشته با زیر گرفتن یکی از ماموران و هتاکی و ضرب و شتم به آنها اقدام به فرار کرده بودند با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان فردیس در کمتر از چند ساعت دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

وزارت ورزش و جوانان به زودی تفکیک می‌شود

البرز: محمود بهمنی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان گفت: یکی از مطالبات دیرینه‌ای که سازمان‌های مردم نهاد جوانان داشتند موضوع تفکیک حوزه جوانان از حوزه ورزش بود که این مسئله احتمال بسیار زیاد به زودی به ثمر خواهد نشست.

روزانه ۱۵۰۰ تن زباله در البرز تولید می‌شود

البرز: احمد خیری، رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان اینکه روزانه هزار و ۵۰۰ تن زباله در استان تولید و به مرکز دفن زباله حلقه دره منتقل می‌شود، گفت: با توسعه کارخانه تولید کمپوست از پسماندهای تولیدی شهروندان، دفن زباله در مرکز حلقه دره به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

******************************************************************************************************************************

فرونشست دشت قزوین بیش از ۶۰ برابر استاندارد اتحادیه اروپاست

قزوین: محمد الموتی، دبیر شبکه محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور گفت: فرونشست در بخش‌هایی از دشت قزوین به نزدیک ۲۵ سانتی‌متر رسیده که بیش از ۶۰ برابر استاندارد اتحادیه اروپا است.

۴۷۸ نفر نیروی مازاد در شهرداری قزوین

قزوین: عباس نیکویه، رییس کارگروه حکمرانی و مدیریت خوب شورای سیاست‌گذاری شمس گفت: در چارت شغلی شهرداری هزار و ۶۴۴ پست تعیین شده است که طبق آن شهرداری ۴۷۸ نیرو مازاد دارد که شهردار معتقد است این افراد در محل‌هایی به‌کارگیری شدند که مازاد نیست و نیاز به تغییر چارت وجود دارد.

صادرات ۶۴۷ میلیون دلاری از گمرک قزوین

قزوین: علی‌اکبر کبیری، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در سال گذشته، ۶۰۵ هزار تُن کالا به ارزش ۶۴۷ میلیون دلار از گمرک قزوین به خارج از کشور صادر شد که ۱۹ درصد این محصولات به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی غذایی اختصاص دارد.

******************************************************************************************************************************

کاهش ۶۴ درصدی کشف کالای قاچاق در شهرستان سمنان

سمنان: سید عباس دانایی​، فرماندار شهرستان سمنان از کاهش ۶۴ درصدی کشفیات قاچاق کالا و ارز در گذشته در این شهرستان خبر داد.

وقوع سیلاب در برخی نقاط شهری و روستایی سمنان

سمنان: ایرج رئیسیان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان در خصوص آخرین وضعیت بارندگی های روز گذشته در مناطق مختلف استان از وقوع آبگرفتگی و سیلاب در برخی نقاط شهری و روستایی این استان خبر داد.

پرداخت ۵۳۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا در استان سمنان

سمنان: بهروز اسودی، رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت تسهیلات رونق تولید به ۶۸ طرح اشتغالزا در استان خبر داد . 

******************************************************************************************************************************

وجود ۱۵۰۰۰ بیمار مبتلا به فشارخون بالا در لامرد

فارس: محمد احمدی، رییس شبکه بهداشت و درمان لامرد گفت: ۱۵ هزار بیمار مبتلا به فشارخون بالا در لامرد وجود دارد که نیمی از آنان از بیماری خود خبر ندارند.

خسارت بیش از ۸۳ میلیاردی به زیرساخت‌های جاده‌ای فارس

فارس: فیروز تکاور، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از خسارت بیش از ۸۳ میلیاردی سیل در فارس خبر داد و گفت: تمام محورهای اصلی و فرعی آسیب‌دیده از سیل بازگشایی‌ و رودخانه دروازه قرآن شیراز لایروبی شد.

پرداخت بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید

فارس: فریبرز رضازاده، سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۲۷۹ واحد تولیدی در استان جهت دریافت تسهیلات رونق تولید به ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

کد خبر 377111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.