۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

دوچرخه‌سواری بانوان در اصفهان ممنوع! در هفته‌های اخیر دادستان اصفهان در حکمی اعلام کرد طبق فتوای علما و همچنین بر اساس قانون، دوچرخه‌سواری بانوان در فضای عمومی فعل حرام است.

به گزارش ایمنا، اصفهان روزگاری شهر دوچرخه‌ها بوده و امروز بازگشت به دوچرخه به‌عنوان بهترین راهکار رهایی از ترافیک و هوای آلوده این شهر مطرح می‌شود؛ زنان نیز به‌عنوان نیمی از شهروندان از این وسیله نقلیه استفاده می‌کنند با این وجود استفاده زنان از این وسیله نقلیه همواره چالش برانگیز بوده است.در سال‌های گذشته هیچ‌گاه حکمی از سوی مسئولان قضایی در خصوص ممانعت زنان برای استفاده از دوچرخه صادر نشده و این موضوع تنها در حد تذکر در تریبون‌های غیررسمی بوده است.

در هفته‌های اخیر حکم دادستان اصفهان برای برخورد پلیس با بانوان دوچرخه‌سوار واکنش‌های زیادی به دنبال داشت که در نهایت منجر به پاسخ سخنگوی قوه قضاییه شد. غلامحسین اسماعیلی در خصوص دستور دادستان اصفهان توضیح داد: آنچه در این زمینه از قول دادستان اصفهان نقل شد، یک برداشت ناقص از نظر و نامه دادستان اصفهان بود. آنچه ایشان در آن نامه اعلام کردند این نیست که دوچرخه‌سواری توسط بانوان مطلقاً ممنوع است.

کارتون از: نگین نقیه

کد خبر 377100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.