مناسب‌سازی معابر اولویت مدیریت شهری است

شهردار مشهد گفت: مناسب‌سازی معابر و فضاها برای افراد دارای معلولیت و سایر افراد دارای ناتوانی، از اولویت‌های مدیریت شهری است که برای شناسایی این محل‌ها نرم‌افزار "چشم شهر" طراحی شده است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کلایی اظهار کرد: در مناسب‌سازی فضاها و محیط‌ها علاوه بر معلولان، افراد دارای مشکلات حرکتی و سایر شهروندان نیز برای تردد کالسکه به مسیرهای مناسب‌سازی شده نیاز دارند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری مشهد، مناسب‌سازی محیط برای معلولان است، اظهار کرد: این مشکل در طول زمان انباشته شده و واقعا ممیزی آن، کار بسیار سختی است.

کلائی تصریح کرد: بر همین اساس نرم افزار "چشم شهر" در شهرداری مشهد طراحی و آماده شده است و تا پایان خرداد ماه در اختیار شهروندان و به ویژه معلولان قرار می‌گیرد که از طریق آن شهروندان به ویژه افراد دارای معلولیت می‌توانند روی نقشه محل نیازمند مناسب‌سازی محیط در سطح شهر را مشخص کنند.

شهردار مشهد با بیان اینکه امسال برای این موضوع اعتبار خوبی در نظر گرفته‌ایم، افزود: لذا پس از اعلام و بررسی مشکل، شهرداری نسبت به رفع آن مشکل و مناسب‌سازی آن اقدام می‌کند؛ در این مسیر از معاونت عمرانی شهرداری نیز خواسته‌ایم که این اقدام را هر چه سریع‌تر انجام و پوشش دهند.

وی گفت: در برخی موضوعات مربوط به معلولان با محوریت مناسب‌سازی نیازمند بازوی فکری هستیم که در جلساتی که با سازمان بهزیستی داشتیم درخواست کرده‌ایم خود افراد معلول و یا افرادی که در سمن‌های معلولان فعال هستند شورای هشت نفره‌ای تشکیل دهند و موضوعات از این دست را سیاست‌گذاری کنند اما با وجود پیگیری تا این لحظه این شورا تشکیل نشده است.

کد خبر 377096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.