ترغیب شهروندان به استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: در صدد ارتقاء فرهنگ استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای برآمده‌ایم و در این راستا به منظور ترغیب شهروندان به استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای و حذف کامل کیسه‌های پلاستیکی از سطح شهر برنامه‌ها، جوایز و تخفیفات ویژه‌ای اجرایی شد.

محمد مجیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از دلایلی که باعث شده در کشور، استفاده از نایلون بیش از حد باشد قیمت بسیار پایین، قابل دسترس بودن برای همگان و نبود مالیات برای استفاده از نایلون‌های پلاستیکی است.

وی افزود: خطرات ناشی از دفن زباله‌های پلاستیکی نه تنها آلودگی خاک و آب و در نهایت اکوسیستم محل زندگی را در بر می‌گیرد، بلکه تهیه مواد اولیه، جابه‌جایی و به ویژه بازیافت دارای خطرات و زیان‌های زیست بومی زیادی است.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری  و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان تاکید کرد: بدون شک اثرات مخرب کیسه‌های پلاستیکی در محیط‌زیست بر کسی پوشیده نیست چرا که پلاستیک به کندی در محیط زیست تجزیه شده و در چرخه محیط زیست اختلال ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی مصرف کیسههای پلاستیکی و اسراف و استفاده بیش از نیاز واقعی در استفاده از این کیسه‌ها ضرر و زیان بسیار به محیطزیست را در پی خواهد داشت؛ به همین دلیل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با همت بهرهبرداران بازارهای روز کوثر تصمیم برآن گرفت که کیسههای پارچهای را جایگزین کیسه‌های پلاستیکی کند.

مجیری گفت: از آنجایی که بخش عمده خدماتی که در زمینه تامین مایحتاج عمومی شهروندان اصفهانی از طریق بازارهای روز کوثر ارائه می‌شود، در صدد ارتقاء فرهنگ استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای برآمده و در این راستا به منظور ترغیب شهروندان به استفاده از کیسههای پارچهای و حذف کامل کیسههای پلاستیکی از سطح شهر برنامه‌ها، جوایز و تخفیفات ویژه‌ای اجرایی شد.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری  و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره"کی سه امتیاز دارد!، گفت: در راستای تشویق شهروندان به استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای و استفاده چندین باره از یک کیسه جشنواره "کی سه امتیاز دارد! " در تمامی بازارهای روز کوثر اجرایی شده است.

وی در خصوص نحوه شرکت در این جشنواره گفت: شهروندان به ازای خرید کیسههای پارچه‌ای یک امتیاز و در صورت همراه داشت کیسه پارچهای سه امتیاز دریافت می‌کند.

مجیری افزود: ۳۳۳ جایزه ۳۳۳ هزار تومانی به عنوان جایزه حامیان محیط زیست در نظر گرفته شده که در روز عید سعید فطر با انجام صورت قرعه‌کشی به شهروندان اهداء خواهد شد.

کد خبر 377087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعيد IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    0 0
    چند روزي است كه گذشته ولي خبري از جايزه و اسامي برندگان نيست