طرح دو فوریتی برای کمک به سیل‌زدگان

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون امید در ابتدای سال جاری طرحی در زمینه کمک به سیل‌زدگان تهیه و به صورت فوریتی تقدیم مجلس کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فراکسیون‌های تخصصی مجلس در زمینه بررسی خسارات مناطق سیل زده جلساتی را برگزار کردند، اظهار کرد: فراکسیون امید در ابتدای سال جاری طرحی در زمینه کمک به سیل‌زدگان تهیه و به صورت فوریتی تقدیم مجلس کرده است.

وی افزود: وزرای دولت گزارش‌هایی از خسارت سیل به مجلس ارایه دادند و نمایندگان مجلس نیز در زمینه بررسی خسارت سیل با برگزاری جلسات متعدد در جمع بندی‌ها به این نتیجه رسید که باید منابعی برای جبران خسارات و نحوه تأمین منابع از محل صندوق توسعه ملی و یا سایر منابع در نظر بگیرند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون‌های تخصصی مجلس جلسه‌ای با وزیر نفت به منظور استفاده از کمک‌های این وزارتخانه برای سیل‌زدگان برگزار کردند، افزود: جلسه‌ای نیز با وزیر نیرو در زمینه نحوه مدیریت این وزارتخانه بر رودخانه‌ها و سدهای کشور برای سال‌های آینده برگزار شده است.

بختیار با اشاره به انتقادات نمایندگان مجلس در زمینه کم‌توجهی به حوزه مدیریت بحران، افزود: نمایندگان مجلس در زمینه خسارات ناشی از سیل طرحی تهیه کرده و تمهیداتی برای نیز سال‌های پربارش اندیشیده‌اند.

وی با اشاره به پیگیری‌های نمایندگان برای آسیب‌شناسی در زمینه مدیریت بحران، افزود:  هرچند مدیریت بحران در کشور نسبت به ۴۰ سال گذشته پیشرفت داشته است، اما هنوز نسبت به کشورهای پیشرفته عقب مانده‌ایم و باید برای ارتقای سطح مدیریت بحران و جلوگیری از وقوع سیلاب و بروز مشکلات ناشی از سیل اقدامات لازم صورت گیرد.

 نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گزارش رییس سازمان هواشناسی کشور سال‌های آتی بارش‌هایی مانند امسال اتفاق نمی‌افتد و این یک پدیده طبیعی یک ساله بوده است؛  انتقادی مبنی بر پیش‌بینی نکردن سازمان هواشناسی از وقوع سیلاب مطرح شد.

کد خبر 377076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.