عرضه محصولات گلخانه‌ای دهاقان در بزرگترین بازارهای کشور

دهاقان _ مدیر جهاد کشاورزی دهاقان گفت: محصولات گلخانه‌ای این شهرستان در شمار برندهای مطرحی است که در بازارهای استانی و ملی عرضه می‌شود.

امیر صفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، اظهار کرد:سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت گندم و جو اختصاص داده شده و کشت بهاره نیز در حدود هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود صد و ۶۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان به کشت گلخانه‌ای اختصاص دارد، یادآور شد: تولید محصولات گلخانه‌ای دهاقان از نظر کیفیت در رتبه‌های برتر کشوری و استانی است.

مدیر جهاد کشاورزی دهاقان اضافه کرد: گل شاخه بریده آلسترومریا که در گلخانه‌های شهرستان تولید می‌شود از گونه‌های شناخته شده کشور است.

صفرپور بااشاره به سرمازدگی اراضی و باغات این شهرستان، تصریح کرد: متاسفانه باغستان‌های گردو، زردآلو، بادام، هلو و سیب گلاب به طور کامل خسارت دیده‌اند و نیمی از سایر باغ‌ها نیز از این پدیده دچار خسارت شده‌اند.

صفرپور خاطرنشان کرد: کارشناسان استانی و بیمه کشاورزی از باغ‌های شهرستان بازدید کرده‌اند، اما هنوز میزان دقیق خسارات و غرامت سرمازدگی اعلام نشده است.

کد خبر 377067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.