ظریف: ترامپ نه تاریخ می داند و نه ایرانیان را می شناسد

وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: سخنان سخیف رییس جمهوری آمریکا درباره کشورمان نشان دهنده این است که ترامپ نه تنها چیزی از تاریخ نمی داند بلکه او ملت ایران را نمی شناسد.

به گزارش ایمنا، «محمدجوادظریف»روز جمعه دراسلام آباد پایتخت پاکستان در واکنش به سخنان سخیف روز گذشته دونالدترامپ رییس جمهوری آمریکا در تروریست خواندن ملت ایران، اظهار داشت: آقای ترامپ با اظهاراتش ثابت می‌کند که ادعای وی و همکارانش برای حمایت از مردم ایران دروغی بیش نیست.

وی با یادآوری اینکه ترامپ چند روز قبل مدعی شده بود که پایان ایران خواهد بود، افزود: ایران شاهد پایان ترامپ خواهد بود ولی وی شاهد پایان ایران نخواهد بود.

ظریف تاکید کرد: ایران هزاران سال بوده و خواهد بود و یک کشور تازه به دوران رسیده نمی تواند اینطور درباره ایران صحبت کند و این نشان دهنده آن است که ترامپ حتی در ظاهرسازی که دیگران می کنند، نمی تواند آن را کاملا ادامه دهد و آن نیت واقعی و درونی خود را درباره مردم ایران بروز می دهد.

وزیرامورخارجه ایران افزود: ترامپ بارها مردم ایران را به لقبی مانند تروریسم که فقط برآزنده خوداوست، متهم کرده. حرف ما درباره تروریسم شعار نیست، ترامپ علنا اعلام کرد که علیه مردم ایران جنگ اقتصادی می کند و این یعنی ترور، یعنی تلاش برای تحمیل یک دیدگاه سیاسی از طریق فشار اقتصادی، از طریق جلوگیری از فروش غذا، دارو مواد اولیه که برخلاف دستور دیوان بین المللی دادگستری بوده و تمام این موارد شامل اقدامات تروریسم اقتصادی او برعلیه ملت ایران به شمار می‌رود.

ظریف تاکید کرد: اگر کسی تروریست باشد آن شخص، خود ترامپ است که مرتکب تروریسم اقتصادی شده در حالی که جمهوری اسلامی ایران چون همیشه در صف اول مبارزه با تروریسم در این منطقه بوده است.

وی افزود: حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم عراق و سوریه در مقابل تروریسم توسط این ملت ها مورد قدردانی قرار گرفته و این واقعیتی است که همه به آن اذعان دارند.

به گزارش ایمنا، رییس جمهوری آمریکا پنجشنبه شب و در جمع کشاورزان آمریکایی در سخنانی سخیف بار دیگر ملت ایران را تروریست نامید و مدعی شد ایران پشت سر همه مشکلات خاورمیانه قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 377049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.