۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
رفتار علوی، معیار حکومت دینی

لنجان - امام جمعه باغبادران گفت: حضرت علی(ع) از نظر ایمان در جایگاه والایی قرار داشتند و همین ایمان ود که به ایشان اجازه نمی‌داد حق کسی پایمال شود و همواره خداوند متعال رعایت حق مظلوم را خواستار است.

گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الاسلام علیرضا فرهنگ در نشست بصیرتی با مردم این شهرستان با اشاره به شاخصه‌های حکومت علوی اظهار کرد: یکی از عوامل مهم محبوبیت حکومت علوی و وجود نورانی حضرت علی(ع)، صفات خاص اخلاقی همچون ساده‌زیستی و دوری از تجمل‌گرایی بود که هر حاکمی به آن نیاز دارد.

وی افزود:شخصیت و سبک زندگی حضرت علی(ع) درس بزرگی برای حاکمان اسلامی است تا بدانند در حکومت اسلامی به دنبال رانت برای خود و اطرافیانشان نباشند، با پول بیت‌المال برای خود و آینده خود ذخیره نکنند و به جای حرص و طمع به دنبال رفع مشکلات مردم باشند.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: حضرت علی(ع) از نظر ایمان در جایگاه والایی قرار داشتند و همین ایمان ود که به ایشان اجازه نمی‌داد حق کسی پایمال شود و همواره خداوند متعال رعایت حق مظلوم را خواستار است.

فرهنگ ادامه داد: امروز هر مسئولی که در راستای حکومت علوی، تقوا و خداترسی حرکت کند و این مسائل را سرلوحه کار خود قرار دهد یقینا در مسئولیت خود موفق خواهد بود و می‌تواند دردی از دردهای مظلومان را لمس کرده و در مسیر رفع آن‌ها قدم بگذارد.

وی اضافه کرد: بی‌دینی و بی‌توجهی به دستورات دین بلای بزرگ بعضی از مسئولان است و متاسفانه به جای ترویج تقوا و پاکی در جامعه در گوشه و کنار کشور مشاهده می‌شود بعضی افراد  به دنبال ترویج فرهنگ غرب هستند و همچنان فکر می‌کنند با ترویج سنت و فرهنگ غرب می‌توانند فرزندان این مرزو بوم را سعادتمند کنند.

امام جمعه باغبادران با بیان اینکه تاکید همیشگی رهبر معظم انقلاب، استفاده از مدیران انقلابی و پاک کردن حاکمیت از مسئولان غرب‌گرا و وابسته به غرب است، خاطرنشان کرد: لازم است مسئولان مانند حضرت علی‌(ع) از بیت‌المال بر حذر باشند و جلوی سوءاستفاده اطرافیان خود را از بیت‌المال بگیرند.

فرهنگ با اشاره به دیدار تعدادی از دانشجویان با رهبر معظم انقلاب، گفت: جوان انقلابی به تعبیر رهبری باید بسیار با بصیرت باشد، ایشان همواره به جوانان انقلابی تاکید داشته‌اند در صحنه حاضر باشند.

وی تصریح کرد: امروز دشمن قصد دارد با بزرگ کردن ضعف‌ها ناامیدی را ترویج کند از این رو باید هوشیار باشیم.

امام جمعه باغبادران با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: آزادسازی خرمشهر را روز مقاومت و ایثار می‌دانند، زیرا رزمندگان اسلام و مردم خوزستان با سلاح ایمان در برابر دشمن مقاومت کردند و کسی باور نمی‌کرد دشمن تا به دندان مسلح که با اطمینان تسخیر یک هفته‌ای تهران را پیش‌بینی کرده بود زمین‌گیر شود و خرمشهر آزاد شود.

فرهنگ خاطرنشان کرد: مقاومت رزمندگان در آزادسازی خرمشهر به همه نشان داد که تکیه بر نیروی داخلی و مقاومت می‌تواند دشمن را عقب براند.

کد خبر 377048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.