اکنون زمان مذاکره نیست

لنجان - امام جمعه‌ زرین‌شهر گفت: رییس جمهور آمریکا به صراحت اعلام کرد ما قصد جنگ با ایران را نداریم، بنابراین باید گفت رمز حفظ اقتدار ایران ایستادگی و مقاومت بوده و مذاکره در آن جایی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های نماز جمعه‌زرین شهر تقویت روحیه جهادی را مهم و ضروری دانست و اظهار کرد: جبهه جنگ اقتصادی و فرهنگی بسیار سخت تر از جبهه‌های نظامی است، زیرا پیروزی در این جبهه نیازمند صبر، استقامت، ایستادگی، شجاعت، ولایت‌پذیری و اقدام جهادی و انقلابی است.

وی افزود:زمانی وجود روحیه جهادی همراه با ایمان واستقامت در بین ملت ایران عجب دنیا و ارتش تا دندان مسلح عراق را در فتح خرمشهر رقم زد و امروز نیز برای پیروزی در جبهه اقتصادی و فرهنگی نیازمند همان روحیه جهادی همراه با ایمان و استقامت هستیم.

امام جمعه‌ زرین‌شهر تصریح کرد: فتح خرمشهر وعده الهی در پیروزی حق علیه باطل را به نمایش گذاشت و بر همین اساس روز فتح خرمشهر یکی از روزهای پر افتخار ایران اسلامی است که برگ زرینی را در تاریخ ایران اسلامی به ثبت رساند.

باقریان ادامه داد: در ایامی که همه دنیا از رژیم بعث عراق حمایت می‌کردند و لشکرهای پرشمار تا دندان مسلح عراق خاک ایران را نشانه رفته بود، جوانان غیور کشور با دستان خالی و با قدرت ایمان و با روحیه شهادت‌طلبی دنیا را به تعجب واداشتند و دشمنان را به عقب راندند.

وی اضافه کرد: اگر ایستادگی و مقاومت شهیدانی چون سردار شهید حسین قجه‌ای نبود قطعا زمینه پیروزی و فتح خرمشهر تحقق پیدا نمی‌کرد، باید توجه داشت سردار شهید قجه‌ای در برابر خواسته فرماندهان خود مبنی بر عقب‌نشینی با شجاعت اعلام می‌کند "گردان سلمان" برای پیروزی شهیدان زیادی را تقدیم کرد و تا لحظه آخر از کشور خود دفاع می‌کند.

امام جمعه‌ زرین‌شهر خاطرنشان کرد: ایستادگی شیر مردانی نظیر رزمندگان گردان سلمان مقدمه پیروزی بزرگ فتح خرمشهر رقم زد وحسین قجه‌ای به شاه‌کلید فتح خرمشهر مبدل شد، بنابراین خاطره این پیروزی‌ها باید برای نسل آینده باقی بماند.

باقریان رمز پیروزی را مقاو مت و ایستادگی دانست و گفت: ایران اسلامی امروز در اوج اقتدار و قدرت قرار دارد و بعد از فتح خرمشهر دنیا به خوبی دریافت که انقلاب اسلامی بر پایه‌های محکم و استواری قرار گرفته و به هیچ قدرتی اجازه خودنمایی و دست‌درازی در منطقه را نخواهد داد.

وی افزود: امروز استکبار جهانی با تشکیل داعش و تجهیز کردن آن‌ها به مقابله با ایران اسلامی برخواسته است، اما فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ جبهه مقاومت و دفاع از مظلوم و همچنین حضور شجاعانه و مستشاری جوانان غیور و انقلابی و همراهی مردم اگاه و شجاع کشورهای مختلف سیلی محکمی بر صورت استکبار نواخت و همه توطئه‌های آنان را نقش بر آب کرد.

امام جمعه‌ زرین‌شهر تصریح کرد: عربستان فکر کرد با انتقال چند ناو آمریکایی به خلیج فارس و انتشار خبر جنگ علیه ایران اسلامی می‌تواند مردم را به هراس انداخته و به اهداف خود دست پیدا کند، متاسفانه در این میان عده‌ای در داخل فرصت را غنیمت شمردند و حرف از مذاکره مجدد زدند.

باقریان ادامه داد: عربستان قدرت توان مقابله با یمن که همه زیرساخت‌های آن را بمباران کرده است را ندارد و همه دیدند چگونه پهبادهای یمنی بنادر مهم آنان را به آتش کشید، حتی رییس جمهور آمریکا به صراحت اعلام کرد ما قصد جنگ با ایران را نداریم، بنابراین باید گفت رمز حفظ اقتدار ایران ایستادگی و مقاومت بوده و مذاکره در آن جایی ندارد.

وی یادآور شد: گروه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، مسئولان و آحاد مردم باید بدانند کشور نیازمند وحدت و همدلی است.

کد خبر 377047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.