ایرانیان مدیون رشادت فاتحان خرمشهر هستند

امام جمعه شهرضا گفت: وقتی ملت ایران با تبعیت از ولایت فقیه تصمیم گرفتند در برابر مستکبران و متجاوزان ایستادگی کنند موفق شدند، این تجربه تاریخی تنها منجر به بازپس‌گیری بخشی از خاک کشور نشد، بلکه اقتدار بی‌مانند ملت مسلمان ایران را نیز به جهانیان ثابت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت‌الاسلام نعمت‌الله صالح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان، با اشاره به رویداد فتح خرمشهر، اظهار کرد: حماسه ماندگار فتح خرمشهر برای همیشه در تاریخ ماندگار می‌شود و آیندگان به استقامت و پایداری پیشینیان خود درود می‌فرستند.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر الگویی جاودان در مسیر استکبار ستیزی ملت ایران است، یادآور شد: این رویداد ثابت کرد که اتحاد و یکپارچگی تحت رهبری ولایت فقیه در مسیر حفظ کشور و دستاوردهای انقلاب، همواره منجر به موفقیت می‌شود.

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: وقتی ملت ایران با تبعیت از ولایت فقیه تصمیم گرفتند در برابر مستکبران و متجاوزان ایستادگی کنند موفق شدند، این تجربه تاریخی تنها منجر به بازپس‌گیری بخشی از خاک کشور نشد، بلکه  اقتدار بی‌مانند ملت مسلمان ایران را نیز به جهانیان ثابت کرد.

حجت‌الاسلام صالح با بیان اینکه ماجرای فتح خرمشهر هنوز به پایان نرسیده است، تأکید کرد: دشمن در گذشته با جنگ نظامی قصد غلبه بر خاک و منابع کشور را داشت، اما در حال حاضر در میدان جنگ اقتصادی و فرهنگی وارد عمل شده است.

وی با بیان اینکه ندای فاتحان خرمشهر همواره به گوش می‌رسد، اظهار کرد: کسانی که با اهدای جان در برابر تجاوز بیگانه ایستادگی کردند، درس بزرگی به ما دادند؛ آنان مسیری را در مبارزه با ظلم و استکبار گشودند که تا ابد ادامه دارد.

امام جمعه شهرضا با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر مظعم انقلاب، خاطرنشان کرد: اقتداری که امروز کشور در جهان از آن برخوردار است، مرهون خون شهدا و ایثارگری رزمندگان است.

حجت‌الاسلام صالح تأکید کرد: دشمن هرگز از مواضع خصمانه خود عقب‌نشینی نمی‌کند، عرصه‌های رویارویی ملت ایران با مستکبران جهان در آینده، ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد، اما شرایطی بسیار سخت‌تر و حساس‌تر خواهد داشت.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان، یادآور شد: ایشان بارها بر اهمیت حضور جوانان در عرصه‌های مختلف مدیریتی و اجرایی کشور تأکید فرموده‌اند و به همین دلیل وظیفه خانواده‌ها و مسئولان فرهنگی در تربیت نسل انقلابی و مؤمن و متخصص بیش از گذشته است.

امام جمعه شهرضا گفت: هرجا از جوانان مؤمن و متعهد استفاده شد، موفقیت حتمی بود؛ لازم است فرهنگ اهمیت به نسل جوان در جامعه نهادینه شود.

حجت‌الاسلام صالح با بیان اینکه شروط رهبری در انعقاد معاهده برجام رعایت نشد، خاطرنشان کرد: ماجرای برجام ثابت کرد هرکجا مسئولان از رهبری پیروی کردند، اقتدار نظام حفظ و منافع ملت تأمین شد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید از ماجرای برجام عبرت بگیرند، تصریح کرد: مسئولانی که بدون توجه به دستورات رهبری عمل کردند، در پیشگاه ملت شرمنده هستند و سخنی برای دفاع از عملکرد خود ندارند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به درپیش بودن ایام شهادت حضرت علی(ع)، اظهار کرد: یکی از اوصاف آن حضرت حمایت از ایتام بود، شیعیان ایشان نیز می‌توانند با شرکت در طرح‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) به فرزندان یتیم بی‌بضاعت کمک کنند.

حجت‌الاسلام صالح با اشاره به راهپیمایی روز قدس، تأکید کرد: شرکت در این راهپیمایی وظیفه دینی و سیاسی همه مؤمنان است، زیرا در ۴۰ سال گذشته حضور گسترده مردم در صحنه‌های صیانت از ارزش‌های انقلاب باعث امیدواری مظلومان و ناراحتی مستکبران شده است.

کد خبر 377042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.