نظام شهروندی باید در شهرها حاکم شود

تیران-امام جمعه موقت تیران گفت: نظام شهروندی باید با رعایت قوانین شهروندی از جمله رفع سد معبر در شهرها حاکم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، حجت الاسلام امیر کاظمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تیران با اشاره به وضعیت نامناسب در پیاده‌ روهای این شهرستان اظهارکرد: سد معبر و وجود موانع در پیاده‌روها از جمله نقض حقوق شهروندی است که نظام شهروندی باید با رعایت قوانین شهروندی از جمله رفع سد معبر در شهرها حاکم شود.

وی افزود: از حق و حقوق شهروندان تسهیل در رفت و آمد است و شهرداری به عنوان مهمترین نهاد مسئول باید به تامین نیاز توجه کند و نمی‌تواند با اخذ عوارض از فروشگاه‌ها و اصناف، راه مردم را مسدود کند زیرا حق مردم را نقض می‌کند و این یک حق الناس است و باید جبران شود.

امام جمعه موقت تیران ادامه‌داد: مردم باید این نیاز خود را مطالبه کنند و دستگاه‌های اداری و متولی نیز این مطالبه پیگیری و تلاش در تحقق آن داشته باشند تا اینکه ظاهر و منظر شهر متناسب با دیار فرهنگی و مذهبی باشد.

وی ادامه‌داد: نصب عکس شهدا در شهر، باعث می شود یاد شهدا در جمع مردم زنده باشد و مردم و به ویژه نسل جوان و نوجوان فراموش نکنند که امنیت و آرامش امروز جامعه ما ناشی از رشادت جوانان در دوران‌ مختلف است و باید این ظرفیت و ارزش حفظ شود.

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به فتح خرمشهر و روز مقاوت دزفول گفت: مقاومت و ایستادگی یک واژه و اقدام مهم است و از صدر اسلام مایه افتخار و پیروزی مسلمانان بوده که فتح مکه با همین مقاومت مسلمین رقم خورد و در دوران انقلاب اسلامی نیز پیروزی ایران با همین موضوع اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه مقاومت دوران انقلاب اسلامی و جنگ، امروز نیز لازم است تصریح‌کرد: در اول انقلاب دشمن بمب بر سر مردم می ریخت و ملت ما مقاومت کردند و امروز جنگ اقتصادی و جنگ نرم نیز نیازمند مقاومت عمومی است تا اینکه به پیروزی برسیم.

حجت الاسلام کاظمی مقاومت مسئولان را نیز مهم خواند و اذعان‌کرد: رهبر انقلاب اسلامی جوان گرایی را مورد تاکید قرار داده‌اند و باید در انتخابات‌ها نیروهای جوان برای مسئولیت کشور انتخاب شوند تا اینکه مقاومت مسئولان نیز رقم بخورد.

وی همچنین به شهادت حضرت علی(ع) و شب های قدر نیز اشاره‌ کرد و گفت: باید این مناسبت‌ها تکریم شود و مردم از ظرفیت آن در ماه مبارک رمضان استفاده کنند تا اینکه سعادت دنیا و آخرت خود را رقم بزنیم و در مسیر حقیقیت زندگی کنیم.

وی یادآورشد: شناخت حضرت علی(ع) و عمل به توصیه‌های آن حضرت لازم است، زیرا بی‌توجهی به امیرالمومنین(ع) موجب شد عاشورای امام حسین(ع) رقم خورد.

کد خبر 377041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.