عملکرد نمایندگان مجلس در حوزه نظارت و اقتصاد ضعیف بوده است

نطنز- امام جمعه بادرود گفت: عملکرد نمایندگان طی سه سال اخیر ضعیف بوده است چرا که مجلس در بزنگاه‌ها و پرونده‌های مختلف و مهمی که این روزها جامعه و کشور درگیر آن است می توانست عملکرد بهتر و قابل دفاع از خود نشان دهد .

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز ، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بادرود با اشاره به فضلیت های شب های قدر  اظهار کرد: در لیالی قدر مقدرات یک سال انسان‌ها بر حسب شایستگی‌ها و لیاقتشان تعیین می گردد و فضیلت قرآن آن اندازه بالا است که در شب قدر بر قلب پاک پیامبر نازل شد.

وی با گرامیداشت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، حماسه خرمشهر را نتیجه ایستادگی و مقاومت ملت ایران بیان کرد و گفت: ترامپ که کشور ما را با تحریم‌ها مواجه می‌کند باید از عملیات بیت المقدس ما درس بگیرد و آن را مطالعه کند.

قاسمی با اظهار اینکه حماسه فتح خرمشهر ۳۷ سال قبل و با جانفشانی‌های رزمندگان اسلام و مقاومت ملت رخ داد گفت: صدام که آن زمان آرزوی فتح داشت با عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر از رویایش بازماند.

قاسمی در ادامه خطبه گفت: در حالی مجلس دهم سومین سال عمر فعالیت خود را به پایان می رساند که کارنامه نمایندگان در حوزه های گوناگون نشان می‌دهد که به طور کلی نمره درخشان نمی توان به عملکرد آنان داد چرا که مجلس در بزنگاه‌ها و پرونده‌های مختلف و مهمی که این روزها جامعه و کشور درگیر آن است می توانست عملکرد بهتر و  قابل دفاع از خود نشان دهد.

امام جمعه بادرود گفت: مجلس شورای اسلامی می‌توانست نقش مهمی در مبارزه با فساد و گرانی داشته باشد که متأسفانه چنین نشد و یک مرور اجمالی بر عملکرد مجلس دهم طی سه سال اخیر نشان می‌دهد که نمایندگان مجلس باید طبق گفته امام راحل (ره) که فرمود "مجلس در راس امور است"  در جایگاه اصلی خود قرار دهند.

وی افزود: در حالی که کشور در جنگ اقتصادی به سر می برد، انتظار این است که مجلس با تصویب قوانین بازدارنده مانع افزایش قیمت‌های افسارگسیخته شود و مسیر سودجویی سودجویان را ببندد. اما مشکل این است که نمایندگان مجلس به عنوان موکلان ملت در کجای این معادله قرار دارند.

خطیب جمعه بادرود گفت: مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام برای چندمین بار بر اولویت داشتن مسائل اقتصادی کشور تاکید کردند چرا که وضعیت نامناسب معیشتی مردم اقتضا می‌کند که نمایندگان مجلس به فکر مردم باشند.

کد خبر 377035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.