فتح خرمشهر وعده الهی برای پیروزی حق علیه باطل بود

برخوار- امام جمعه دولت آباد با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر تحقق وعده الهی بود که بعد از مشاهده امدادهای الهی، رزمندگان اسلام روحیه مضاعفی گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار، حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان دولت آباد اظهارکرد: همانطور که مرحوم حضرت امام رحمة الله علیه فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی گفت: در جنگ تحمیلی رزمندگان اسلام با روحیه معنوی و اشک و تضرع به درگاه خداوند، امداد و نصرت را طلب می کردند و خداوند هم به وعده خود عمل می کرد و یار و همراه رزمندگان بود.  امام جمعه دولت آباد افزود: تجربه کار و تلاش و همدلی رزمندگان همراه با توکل به خداوند سبب شد که در عملیات های دیگر رزمندگان اسلام با روحیه بیشتر و تجربه به پیروزی های بسیاری برسند.

وی گفت: ایستادگی رزمندگان و ملت ایران در مقابل ظلم و استکبار تجربه ای شد که رزمندگان دیگر کشورهای اسلامی در مقابل دنیای استکبار بایستند.

حجت الاسلام محمود آبادی تصریح کرد: این ایستادگی و مقاومت در سوریه منجر به شکست داعش شد، در عراق باعث شکست داعش شد، در لبنان مانع پیشروی و نفوذ رژیم صهیونیستی شد و انصارالله یمن هم با همین روحیه در مقابل عربستان و ائتلاف عربی، آمریکائی ایستاده است و با تجهیزات نه چندان قوی و در مقابل تجهیزات نظامی پیشرفته ائتلاف عربی، آمریکائی مقاومت می کند و نه تنها شکست نخورده است بلکه حملات تهاجمی خود را شروع کرده است و پهپادهای انصارالله به شهرهای عربستان حمله کرده و آشیانه های فرودگاه های نظامی آنها را تخریب کرده است.

وی گفت: ائتلاف عربی، آمریکائی با آن همه تجهیزات پیشرفته نظامی نتوانسته است در مقابل ارادۀ محکم انصارالله یمن مقاومت کند و عربستان از روی استیصال بعضی از کشورهای اسلامی را به مکه دعوت کرده است که چاره اندیشی کنند.

امام جمعه دولت آباد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: امروز جنگ، جنگ اراده هاست و اراده و روحیۀ کشورهای محور مقاومت، قوی تر است و یقیناً در مقابل آنها پیروز خواهند شد، کما اینکه پیروزی های زیادی را بدست آورده اند و این درسی است که از مقاومت مردم ایران در طول این چهل سال گرفته اند و باید قدردان کسانی که این روحیه را داشته اند و به روح پاک شهیدان این عرصه سلام و درود بفرستیم.

وی در ادامه گفت: امشب، شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و بنا به احتمالی، شب قدر است که همه باید از خداوند در این سه شب سرنوشت های خوبی را طلب کنند و باید جد و جهد در عبادت داشته باشیم و توبه و انابه به درگاه خدا داشته باشیم.

حجت الاسلام محمود آبادی با اشاره به روایت امام صادق علیه السلام افزود: سرنوشت و تقدیرهای انسان در شب نوزدهم مقدر می شود در شب بیست و یکم و محکم ساختن آن است و در شب بیست و سوم حتمی می شود.

کد خبر 377034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.