حجاب حفظ آزادی فکری است/ هر کسی اجازه مقابله با احکام شرعی را ندارد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: تقاضاهای زیادی پیرامون مکان برگزاری مراسم روز قدس در اصفهان از طرف مردم و نخبگان انجام شده مبنی بر اینکه راهپیمایی ها به میدان امام اصفهان ختم شود و نهایتا با مشورت مسئولان و موافقت امام جمعه محترم بنا شد راهپیمایی به سمت میدان امام باشد.

‎به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی امروز جمعه سوم خردادماه در خطبه نخست نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: امیر مومنان، علی (ع) در خطبه های نماز جمعه خود مردم را به تقوا سفارش می کردند، به خصوص در ایامی که مشرف بر شب های قدر هستیم و هر چه موانع در وجودمان کمتر باشد بهتر می توانیم از برکات شب های قدر استفاده کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: یکی از موارد تقوا این است که فرد به خالق و مخلوق بدهکار نباشد، اگر نماز قضا یا روزه ای بر عهده او است، یا اگر حقوق مالی بر گردن دارد باید سعی کند در این فرصت جبران کند و یکی از مسائل مهم در استفاده از شب های قدر هم  گذشت از ظلم هایی است که در حق شما انجام شده است؛ گاهی حقی از شما ضایع شده یا کسی اتهامی به شما وارد کرده و دل شما از او رنجیده، بین خود و خدا می‌توانید او را عفو کنید و این بشارت سوره نور است که خداوند می فرماید اگر دیگران را عفو کنید مشمول عفو الهی می شود.

 مهدوی در خطبه دوم نماز جمعه امروز اصفهان با اشاره به روز سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر در عملیات بزرگ بیت المقدس، گفت: الگویی که ما از فتح خرمشهر گرفتیم نکات فراوانی دارد که در استمرار انقلاب اسلامی و همچنین در منطقه و کشورهای دیگر از آن استفاده می کنیم.


وی افزود: الگو هایی که یکی از مهم ترین آن مقاومت در مقابل دشمن است همانگونه که حزب الله لبنان در سال ۷۹ برای اولین بار اسرائیل را به گونه ای تضعیف کرد که یکی از فرماندهان صهیونیست گفت ما عقب نشینی نکردیم، بلکه فرار کردیم و از آن به بعد چند مرحله دیگر رژیم غاصب برای رعب و وحشت مسلمانان به غزه حمله کرد و شکست خورد و مجبور به پذیرش آتش بس شد و آبروی نداشته آنها بیشتر از بین رفت و امیدواریم این درسی که از فتح خرمشهر گرفتیم را همیشه سرلوحه امور قرار دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یاد آوری نزدیک شدن به روز جهانی قدس، تاکید کرد: جمعه هفته آینده روز قدس است که بنا به فرموده امام خمینی (ره) جمعه آخر ماه مبارک رمضان برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین و در مقابله با دشمن غاصب و حکام مرتجع منطقه که مخفیانه در فکر همکاری با رژیم صهیونیستی بودند، روز قدس اعلام شد. 

وی ادامه داد: طرح امام جان تازه ای را به ملت ها دمید و باعث انسجام ملت ها شد و امروز پس از سال‌های سال بعد از اعلام امام خمینی شاهدیم روز قدس به چه روز  عظیمی تبدیل شده است. جهان اسلام به حرکت در می آید و با اتحاد و یکپارچگی مقابل دشمن می ایستند و امیدوارم روزی را شاهد باشیم که در نقشه جغرافیایی دنیا نامی از اسرائیل نباشد و دنیا از شر این غده سرطانی خلاص شود.

مهدوی افزود: تقاضاهای زیادی پیرامون مکان برگزاری مراسم روز قدس هفته آینده در اصفهان از طرف مردم و نخبگان شده مبنی بر اینکه مکان راهپیمایی ها به میدان امام اصفهان ختم شود که نهایتا با مشورت مسئولان و موافقت امام جمعه محترم بنا شد راهپیمایی به سمت میدان امام باشد که انشاالله خاطره خوبی در هفته آینده در راستای مبارزه با استکبار به یادگار گذاشته شود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اطلاعیه دادستان مبنی بر ممنوعیت دوچرخه سواری علنی بانوان گفت: این اطلاعیه مقابله با منکرات علنی جامعه و در دفاع از عزت و بزرگواری خواهران گرامی بنا برفتوای مراجع تقلید است و قوانین نظام جمهوری اسلامی نیز بر آن تاکید دارد، اما نمی دانیم چرا هر موقع صحبت از حفظ عزت خواهران و حجاب و ممنوعیت دوچرخه سواری علنی آنها می شود عده ای همیشه به دنبال ایجاد اختلاف و مقابله با قوانین هستند که زمانی بحث حجاب اجباری را مطرح کردند. در صورتی که حجاب قبل از اجبار قانونی، الزام عقلی از درون است و معنا ندارد که قانون شکنان منکر کمربند اجباری پلیس می شوند. اگر الزام می کنند به رعایت غذای سالم،  معنا ندارد عده ای از غذای سالم فرار کنند و هر گونه غذای آلوده در اختیار مردم گذارند. غذای سالم قبل از اجبار قانونی الزام عقلی از درون است.

امام جمعه موقت اصفهان با مثالی درباره رعایت حفظ هوای پاک‌، آن را قبل از اجبار یک نوع الزام عقلی دانست و گفت: چطور برخی افراد در خصوص این مسائل که با چشم دیده می‌شود مشکلی ندارند اما به حجاب که می‌رسند که نوعی استدلال عقلی و حفظ عفت و حیای جامعه و آزادی فکری است، مشکل دارند؟ 

وی ادامه داد: عقل می‌گوید برای سلامتی جامعه خواهران و برادران باید پوشش مناسب داشته باشند، اما برخی از افراد در سمت های خاص خود، مرتب به دنبال ایجاد التهاب در فضای جامعه هستند و از بصیرت کافی  برخوردار نیستند.

 آیت الله مهدوی اظهار کرد: چرا باید اطلاعیه ای که متناسب با شرع و فتوای مراجع و مطابق با  قوانین قوه قضاییه است را به چالش بکشند و در فضای مجازی موافقت یا مخالفت کنند، چه لزومی دارد که یک مسئول دلسوز این موارد را رسانه ای کند؟ 

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: آیا این افراد به تبعات صحبت های نسنجیده خود توجه دارند؟ از قوه قضاییه تقاضا دارم، با کسانی که در زیر لفافه مسئولیت خود اینگونه ایجاد اختلاف می کنند و با بهانه های فریبنده مانند جلوگیری از مخالفان ورزش بانوان در جامعه ایجاد التهاب کرده، برخورد قانونی کند، در صورتی که جامعه ما در حال حاضر نیازمند آرامش  است و انتظار می رود برای یک بار هم که شده این مباحث را به گونه ای جمع کند که هر کسی به خود اجازه ندهد به مقابله با احکام شرعی و قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران بپردازد.

کد خبر 377033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.