۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
ترزا می استعفا داد

«ترزا می» روز جمعه سرانجام در واکنش به فشارهای داخلی برای کناره گیری از قدرت اعلام کرد هفتم ژوئن از مقام نخست وزیری انگلیس استعفا می کند.

به گزارش ایمنا، «می» در سخنانی در برابر داونینگ استریت (دفتر نخست وزیری) ضمن اعلام این خبر گفت از اینکه نتوانست برگزیت را اجرا کند متاسف است.

کمیته ۱۹۲۲ حزب، مسئول برگزاری انتخابات حزب محافظه‌کار است و قاعدتاً از همان شیوه‌ای که در سال ۲۰۱۶ میلادی منجر به انتخاب «ترزا می» ‌شد، استفاده می‌کند. البته این موضوع بایستی به تائید هیئت‌رئیسه حزب محافظه‌کار برسد. 

بر اساس رویه، همه نمایندگان پارلمانی حزب محافظه‌کار می‌توانند نامزدی رهبری حزب شوند، به این شرط که دست‌کم دو نماینده دیگر از نامزدیشان حمایت کنند. 

اگر نامزدها بیش از سه نفر باشند، هرچند بار که لازم باشد از نمایندگان محافظه‌کار مجلس عوام رأی می‌گیرند تا فقط دو نامزد باقی بمانند. (در هر مرحله رأی‌گیری، کسی که کمترین رأی را داشته باشد حذف می‌شود). زمانی که دو نامزد ماند، انتخاب به اعضای حزب در سراسر انگلیس واگذار می‌شود.

این فرایند معمولا بین ۴ تا ۶ هفته طول می کشد. «می» ترجیح می‌داد انتخابات درونی حزب محافظه‌کار بعد از تعطیلات پارلمان (شهریور) برگزار می شد تا او در این مدت فرصت کافی برای تصویب قوانین به نفع برگزیت نرم را داشته باشد. به هر حال او تمایل دارد به‌عنوان فردی خوشنام در تاریخ انگلیس ثبت شود تا نخست‌وزیری که تلاش کرد اما موفق به اجرای برگزیت نشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 377031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.