هشتگی برای پیدا کردن دوچرخه حاجی بابا

فیلم سینمایی هشتگ دوچرخه باز به کارگردانی مصطفی نظری زاده و تهیه کنندگی پیمان سبزعلی با مشارکت شهرداری اصفهان،با رویکرد پیوند میان سنت و مدرنیته در شهر اصفهان در حال فیلمبرداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هشتگ دوچرخه باز فیلمی است برای سینمای کودک و نوجوان  که قصه آن پیرامون گم شدن دوچرخه حاجی بابا میگذرد و نوه های حاجی بابا،به کمک فضای مجازی،به دنبال پیدا کردن این دوچرخه میگردند.

مصطفی نظری زاده،کارگردان این فیلم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا گفت: ما ایده ای داشتیم که محوریت آن بچه ها بودند و نیاز داشتیم این فیلم را در بستری بسازیم که فضای سنتی و مدرن را در کنارهم داشته باشد واصفهان جز معدود شهرهایی است که علی رغم آنکه هنوز فضای سنتی بر آن غالب است،زندگی امروزی نیز در آن جریان دارد.

وی ادامه داد: داستان هشتگ دوچرخه باز نیز بر پایه ایجاد ارتباط بین سنت و مدرنیته است.حاجی بابا،شخصیت این فیلم،نماد سنت است و نوه های او نماد روزگار حال؛دوچرخه حاجی بابا به کمک نوه هایش و فعالیت آنها در فضای مجازی قرار است که پیداشود.

این کارگردان با بیان اینکه فیلم قبلی اش در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان برنده جایزه بهترین کارگردانی شد اضافه کرد:من قبلا تجربه حضور در اصفهان را به واسطه جشنواره فیلم کودک در سال گذشته داشته ام و حالا که موفق شدم در این شهر فیلم بسازم،برایم خاطرات خوش دوران جشنواره زنده میشود.

وی با اشاره به حمایت شهرداری از این فیلم گفت: شهرداری و صدا و سیما اصفهان از زمانی که در جریان فضای فیلم قرار گرفتند،مشتاق به همکاری با گروه شدند و خود صدا و سیما پیگیر بود که این فیلم حتما در اصفهان و به کمک هنرمندان اصفهانی ساخته شود.

نظری زاده با بیان اینکه تمام عوامل فیلم از هنرمندان سینما و تئاتر اصفهان هستند،گفت: این کار میتواند اتفاق خوبی باشد که توسط هنرمندان نسل جدید در حال رخ دادن است و اینگونه اعتماد همه نسل های هنری به یکدیگر جلب میشود.

نظری زاده در پایان بیان کرد: این فیلم واقعا درباره بچه هاست نه صرفا درباره آنها بلکه این فیلم توسط خود بچه ها پیش میرود و صرفا درباره جهان آنها نیست.

امین قشقاییان برنامه ریز این فیلم در مورد عوامل این فیلم گفت:این کار برای سینمای کودک است عوامل آن از هنرمندان حرفه ای اصفهانی هستند حتی بچه هایی که ایفاگر نقش نوه های حاجی بابا هستند.حسن اکلیلی،شهره موسوی و مهران هادی از دیگر بازیگران این فیلم هستند و علی حسین زاده مدیر فیلمبرداری،علی عبدالحسینی مدیر صدابرداری و نجمه بقولی منشی صحنه از دیگر عوامل این فیلم سینمایی هستند.

مریم محمدی طراح صحنه و لباس فیلم هشتگ دوچرخه باز گفت:من فارغ التحصیل دانشگاه سوره اصفهان هستم و اصفهان را میشناسم؛آشنایی من با تهیه کننده این فیلم اگرچه در تهران صورت گرفت،اما تهیه کننده اصرار داشت که تمامی عوامل فیلم باید با اصفهان آشنایی داشته باشند و به همین واسطه،من به عنوان طراح صحنه و لباس انتخاب شدم چون شناخت دقیقی از بافت شهری اصفهان داشتم و میتوانستم لوکیشن های مناسب را پیدا کنم.

وی ادامه داد: تمام تلاش عوامل صحنه بر این است که بافت سنتی لوکیشن ها حفظ شود و تغییرات فقط در حد تنظیم نور و رنگ صحنه باشد.

کد خبر 377015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.