فتح خرمشهر محاسبات دشمنان را به هم ریخت

گلپایگان- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان گفت: خرمشهر در طول تاریخ از سوی مستشاران خارجی اشتغال و بخشی از این سرزمین در تصاحب آنان ماند، اما در جنگ تحمیلی با وحدت ملت ایران و مقاومت مردم خرمشهر و از خودگذشتگی رزمندگان این شهر از چنگال دشمن بعثی آزاد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، سرهنگ کریم اکبری -پنجشنبه دوم خرداد- در یادوراه شهدای عملیات بیت المقدس با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای آزاد سازی خرمشهر اظهار کرد: فتح خرمشهر یادآور ایستادگی و مقاومت ملت عظیم ایران و نماد مقابله ملت ایران با استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر تمام محاسبات شرق وغرب را به هم ریخت، گفت: خرمشهر در طول تاریخ طی سه بار از سوی مستشاران خارجی اشتغال و بخشی از این سرزمین در تصاحب دشمن ماند، اما در جنگ تحمیلی با وحدت ملت ایران و مقاومت مردم خرمشهر و از خودگذشتگی رزمندگان این شهر از چنگال دشمن بعثی آزاد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان گفت: در هشت سال دفاع مقدس با ایستادگی و مقاومت ملت ایران و از خودگذشتگی رزمندگان نه تنها خاک خرمشهر بلکه یک وجب از خاک میهن در اختیار دشمن قرار نگرفت، وی افزود: فرهنگ مقاومت و از خودگذشتگی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس نشأت گرفته از شهدای از کربلای حسینی بود که توانستند افتخار بزرگی را برای کشور رقم بزدند.

وی با بیان اینکه عبرت آموزی ما از هشت سال دفاع مقدس  وحدت، همدلی، توکل به خدا، مقاومت و ایستادگی است، افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگان بدون در اختیار داشتن تجهیزات لجستیکی فتح خرمشهر را رقم زدند و امروز نیز با پشتیبانی و مقاومت ملت و با استفاده از توان داخلی آمریکا هیچ غلطی نخواهد انجام داد و نه جنگی اتفاق می‌افتد و نه دیگر مذاکره خواهیم کرد.

اکبری خاطرنشان کرد: شعار نهضت عاشورای حسینی "هیهات منا الذله" بود که با نشأت گرفتن از نهضت عاشورا و مقاومتی که خواهیم داشت همانگونه که گام اول انقلاب را پشت سر گذاشتیم قطعأ گام دوم انقلاب را نیز با مقاومت و عزت طی خواهیم کرد و پرچم انقلاب را به اهتزاز در خواهیم آورد.

به گزارش ایمنا، شهرستان گلپایگان با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.

کد خبر 377007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.