توضیح مدیرعامل ذوب‌آهن در خصوص قطع درختان

مدیرکل سابق دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با انتشار تصاویری مدعی شده است که ۱۰ هزار اصله درخت در ۵۰ هکتار از اراضی ذوب‌آهن اصفهان قربانی توسعه صنعت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد درویش با انتشار تصاویری در صفحه اینستاگرامی خود مدعی شد "این درختان عمری ۳۰ ساله دارند و بابت تعهدات آلایندگی کارخانه در برابر محیط زیست کاشته شده‌اند. تاکنون ۵۰ هکتار از این جنگل‌ها معادل ۱۰ هزار اصله درختچه بادام کوهی قطع شده و بیم آن می‌رود که این درخت کشان به تمامی عرصه دو هزار هکتاری جنگل‌کاری شده گسترش یابد."

منابع طبیعی پاسخگو باشد

سید مصطفی قادریان، مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این خصوص به خبرنگار ایمنا گفت: معاونت فنی این اداره کل در حال بررسی این پرونده است، باید بررسی شود که آیا درختان قطع شده در محدوده متعهد شده برای جنگل‌کاری بوده و یا منطقه‌ای که اجازه تغییر کاربری داشته است.

وی افزود: بررسی این گزارش در حال انجام است و نتایج آن در مدت زمان کوتاه به اطلاع عموم شهروندان خواهد رسید.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: بررسی چرایی قطع درختان برعهده اداره منابع طبیعی است و این نهاد باید پاسخگو باشد.

اراضی ذوب‌آهن ملی نیست

علی رفیعیان، سرپرست یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان نیز دراین باره اظهار کرد: اراضی ذوب‌آهن ملی نیست و از این رو منابع طبیعی در این اراضی وظیفه نظارتی ندارد.

وی نظارت بر اراضی ذوب‌آهن را وظیفه شهرداری زرین‌شهر و اداره حفاظت محیط زیست اعلام کرد و گفت: درختان و فضای سبزی که ذوب‌آهن کاشته است با پساب همین شرکت آبیاری می‌شود و ارتباطی با منابع طبیعی ندارد.

درختی قطع نشده است

منصور یزدی زاده، مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن نیز در این خصوص به خبرنگار ایمنا گفت: برای اولین بار است که در خصوص قطع درختان ذوب‌آهن طی چند سالی که کار می‌کنم خبری می‌شنوم.

وی با بیان اینکه ذوب‌آهن حدود ۶۰۰ هکتار اراضی جنگل‌کاری شده دارد، ادامه داد: ما طی سال‌های اخیر نه تنها هیچ درختی را قطع نکرده‌ایم بلکه نسبت به افزایش درختان اقدام کرده‌ایم، بریدن درخت تشریفات، قوانین و مقرراتی دارد که باید رعایت شود، چنانچه کسی در خصوص قطع درختان مستنداتی دارد، ارائه دهد تا بررسی شود.

کد خبر 376979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.