مخاطبان سینما بهای صندلی‌های خالی را می‌دهند!

در حالی که میزان مخاطبانی که در ماه رمضان امسال به سینما رفته‌اند کاهش پنج درصدی نسبت به رمضان سال گذشته داشته، میزان فروش فیلم‌ها، روند افزایشی را طی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ماه رمضان سال جاری، حدود ۱۳ فیلم به اکران درآمد که تا نیمه اول ماه رمضان با تعداد مخاطب یک میلیون و ۲۱ هزار نفر، به فروش ۹۵ میلیارد و ۸۷۸ میلیون تومان دست یافتند؛ این در حالی است که میزان مخاطب‌هایی که در نیمه اول ماه رمضان سال گذشته به سینما رفتند، حدود پنج درصد بیشتر بوده اما فروش فیلم‌های امسال، نسبت به سال گذشته، افزایش داشته است.

افزایش قیمت بلیت در ماه رمضان امسال که حدوداً دو هزار تومان افزایش داشته است می‌تواند از عوامل مؤثر بر این روند افزایشی معکوس باشد.

قیمت بلیت در رمضان سال گذشته به طور میانگین حدود هفت هزار تومان بود در حالی که رمضان امسال، قیمت بلیت سینماها، به طور میانگین حدود نه هزار و چهارصد تومان بوده است.

قابل ذکر است اگرچه این آمار به صورت میانگین از سوی سازمان سینمایی منتشر شده است اما حدود یک ماه قبل از شروع ماه رمضان، طرحی در سینماها پیاده شد که کیفیت سالن سینمایی، تعیین کننده قیمت بلیت آن سینما باشد.

طرح میزان کیفی سینما و میزان نرخ بلیت، علی رغم آنکه به صورت جدی تصویب و لازم الاجرا نشد، اما برخی سینماهای پایتخت این طرح را اجرایی کردند و قیمت بلیت در برخی سالن‌های درجه یک، تا بیست هزارتومان هم رسید.

اینکه به دلیل کاهش مخاطب، میزان قیمت بلیت افزایش پیدا می‌کند یا برعکس، افزایش قیمت بلیت موجب کاهش مخاطب می‌شود، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما آنچه مسلم است، مخاطبی که برایش سینما رفتن جدی است، باید جور مخاطبی که به سینما نمی‌رود را بکشد و بهای بلیت صندلی‌های خالی را روی قیمت بلیت خودش بپردازد.

کد خبر 376962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.