آغاز تحویل مغازه‌های امانی به حادثه‌دیدگان آتش‌سوزی بازار تبریز

شهردار منطقه هشت شهرداری تبریز از تحویل امانی مغازه‌های تحت مالکیت شهرداری به آسیب‌دیدگان آتش‌سوزی بازار ایکی قاپیلی خبر داد.

به گزارش ایمنا، رضا پاک‌نهاد در جلسه مشترک با هیات امنای سرای ایکی قاپیلی که پیرامون ساماندهی و آوار برداری این بازار برگزار شد ضمن اعلام همدردی با اصناف و کسبه این بازار، از بازار تبریز به عنوان یکی از شاهکارهای معماری جهان نام برده که نیازمند حفظ و ساماندهی است.

پاک نهاد از آمادگی کامل منطقه هشت شهرداری در راستای آواربرداری سرای ایکی قاپیلی خبر داد و گفت: از نخستین لحظات وقوع آتش‌سوزی، عوامل شهرداری منطقه هشت تبریز در محل حادثه حضور فعال داشته و از دقایق اول دفع حریق، آماده امدادرسانی و آواربرداری بودیم.

وی افزود: به دلیل وجود مسائل قضائی، ورود به عرصه خدمات‌دهی به سرای ایکی قاپیلی را به پس از رفع مشکلات حاضر موکول کرده و امیدواریم طی روزهای آتی بعد از طی مراحل قضائی حادثه ایکی قاپیلی به همت و همکاری اصناف و ارگان‌های مختلف، شاهد آواربرداری و ساماندهی مجدد این بازار باشیم.

مدیر منطقه هشت شهرداری تبریز با اشاره به اینکه بازار تبریز هویت تبریز و ایران است، افزود: در طول زمان مرمت و بازسازی سرای ایکی قاپیلی، به منظور رونق دوباره این سرای و جهت همراهی با آسیب‌دیدگان این حادثه، شهرداری منطقه هشت مغازه‌های تحت تملک شهرداری را در بازار صدرا و بازار مشروطه، به صورت امانی در اختیار اصناف و کسبه این بازار قرار می‌دهد تا یاری‌گر آسیب‌دیدگان حادثه باشد و در این راستا عملیات آماده‌سازی مغازه‌ها را به اتمام رسانده‌ایم و هم اکنون آماده تحویل این مغازه‌ها به بازاریان حادثه‌دیده هستیم.

کد خبر 376945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.