خودمان باید با هوشمندی، مُد را ایجاد کنیم

"همان طور که تکنولوژی رشد می‌کند، مد هم در حال عوض شدن است، فرهنگ پوشش هم تغییر می‌کند. بهترین کار این است که خودمان با هوشمندی مد را ایجاد کنیم به جای آن که بر موجی سوار شویم که ارتفاع آن به مرور کم می‌شود و مدام در حال تغییر است."

مهزاد کوهی متولد سال ۱۳۶۶ و فارغ التحصیل رشته کامپوتر است، علاقه‌اش به طراحی لباس باعث شد تا تحصیلاتش را در این زمینه ادامه دهد و درنهایت استودیو طراحی خود را، راه اندازی کند. آنچه در ادامه می‌آید گزیده‌ای از گفت و گوی ایمنا با این طراح جوان است.

کوهی در خصوص تاسیسیی استودیوی مد خود می‌گوید: "در خانواده‌ای بزرگ شدم که با دقت به جزییات، مثل چیدمان، آداب معاشرت و... توجه می‌شد. بعد از تحصیل در رشته کامپیوتر، احساس کردم باید اطلاعاتی در زمینه بین المللی پوشش و همچنین پوشش ایرانی داشته باشم، به همین دلیل تحصیلاتم را در زمینه طراحی لباس شروع کردم و در کنار آن مطالعاتم را افزایش دادم. سعی کردم پیگیر باشم و بیشتر بخوانم، در همان زمان‌ها برای خودم لباس طراحی می‌کردم. با چند طراحی حرفه‌ای در سه شوی زنده شرکت کردم و طرح‌هایم با استقبال روبرو شد. به همراه یکی از دوستانم در سال ۹۲ مجموعه‌ای را تأسیس کردیم که محصول آن طراحی و تولید مانتو، کیف و شال بود. بعد از یک سال و نیم فعالیت خود را به طور جداگانه ادامه دادیم و این آغاز تولد استودیو طراحی ام بود که فعالیت آن تا به امروز ادامه دارد."

به افراد کمک می‌کنیم تا پوشش درست را انتخاب کنند

این طراح دلایل موفقیت و متفاوت بودن تولیدات برند خود این گونه برمی شمارد: "شاید دقت در انتخاب متریال، کیفیت در تولید، ارائه شناسنامه نحوه استفاده و... از جمله دلایل متفاوت بودت تولیدات ما باشد. توجه به اندام اشخاص هم مهم است. من معتقدم افراد دارای عیب اندامی نیستند فقط نمی‌دانند چطوری لباس بپوشند تا زیباتر به نظر آیند. وظیفه من به عنوان طراح این است که به آنها کمک کنم تا پوشش درست را انتخاب کنند. یکی از عواملی که باعث شده تا مشتری دائم و متعهد داشته باشیم، دقت در این حوزه است. تعادل بین هزینه‌ها و قیمت فروش و برخورد منصفانه نیز از دیگر عوامل موفقیت این برند است."

مشکلی در ارائه خدمات به شکل آنلاین نداشتیم

کوهی پیرامون جلب اعتماد مشتریان آنلاین در فضای مجازی، اینگونه می‌گوید: "استودیوی ما فعالیتش را با حضور واقعی مخاطب شروع کرد و با توجه به فیدبک هایی که طی چند سال از مخاطب گرفتیم، به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم فروش آنلاین هم داشته باشیم. عواملی همچون دقت به جزییات، حقوق طراح، نحوه عکاسی و... باعث شد تا مخاطب بتواند واقعیت لباس را تشخیص دهد. در حال حاضر از شهرهای مختلف مشتری آنلاین داریم که با پاسخ آنها به یک سری سؤالات تخصصی و روش منحصر به فرد خودمان که به صورت چک لیست می‌پرسیم، تا کنون مشکلی در ارائه خدمات آنلاین نداشتیم."

کارهای تیمی برای رساندن محصول به مخاطب، به من کمک می‌کند

این طراح انجام کارها به شکل تیمی را مفید دانسته و ادامه می‌دهد: "قطعاً کارهای تیمی برای رساندن محصول به مخاطب و رعایت زمانبندی به من کمک می‌کند. تمام طراحی‌ها توسط خودم انجام می‌شود، بنا به طرح و زمانبندی گاهی الگوکشی و حتی برش کار را هم خودم انجام می‌دهم. نیروهای مختلفی را در حوزه‌های مختلف داریم که سعی کرده‌ام همین قضیه را هم به شکل تخصصی نگاه کنم. مثلاً نیرویی که دوخت مانتو را انجام می‌دهد، متفاوت است با نیرویی که دوخت شلوار را انجام می‌دهد. به طور کلی حدود ۶ تا ۷ نفر به عنوان زیرمجموعه مشغول به فعالیت هستند."

فرهنگ پوشش در حال تغییر است

کوهی معتقد است هر شخصی باید استایل خودش را داشته باشد: "همانطور که تکنولوژی رشد می‌کند، مد هم در حال عوض شدن است، فرهنگ پوشش هم تغییر می‌کند. بهترین کار این است که خودمان با هوشمندی مد را ایجاد کنیم به جای آن که بر موجی سوار شویم که ارتفاع آن به مرور کم می‌شود و مدام در حال تغییر است.

هر فردی باید استایل خودش را داشته باشد نه این که صرفاً قدم در راهی بگذارد که دنبال کننده مد باشد. در طول این سال‌ها، سعی کردم قدم‌هایی بردارم تا این تفکر و اندیشه را به ذهن و فرهنگ مخاطب انتقال دهد. مثلاً در اصفهان خیلی رنگ تیره استفاده می‌شد و من تلاش کردم رنگ‌های شاد را در مجموعه‌ام داشته باشم. باید به این نکته هم توجه کرد که گاهی مد به استایل ما نمی‌آید، برای همین باید استایل شخصی خودمان را داشته باشیم."

تلاشم این است که مجموعه‌ام را گسترش دهم

این طراح امیدوار است که بتواند در آینده مجموعه‌اش را گسترش دهد: " تصمیم دارم در شهرهای مختلف ایران، به ویژه شهرهایی که مشتریان آنلاین بیشتری دارد، بتوانم استودیوی دائم داشته باشم که جوابگوی مخاطبانم در آن شهرها باشم. لاین های دیگری اضافه کنم که جوابگوی نیاز و سلیقه طیف گسترده‌ای از افراد باشد، نه فقط خانم‌ها و پوشش روزمره آنها."

کد خبر 376944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • Mamanfakhri IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
    0 0
    بسیار عالی