تردد معلولان در شهر آسان می‌شود/اضافه شدن ۷۰ اتوبوس و مینی‌بوس جدید به ناوگان

شهردار اصفهان گفت: برای ارتقاء بخش حمل‌ونقل شهری، مترو و اتوبوسرانی تاکید داریم و مسایل مربوطه را دنبال می‌کنیم تا از این طریق مسائل ترافیک و آلودگی شهر کاهش یافته و زیست‌پذیر باشد به همین دلیل تا پایان امسال ۷۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز _پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه ۹۸_ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با اشاره به برنامه‌های شهرداری اصفهان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان ۲۰۰ رویداد فرهنگی و قرآنی با رویکرد معرفتی در سطح شهر در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اقدام شاخص مدیریت شهری اصفهان در سطح کشور است که در ۳۵ رشته برگزار می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان در پنج مرحله برای ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام داده است، تصریح کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان شهرداری اصفهان با نصب بنر و فضاسازی شهر برای ورود به ماه رمضان اقدام کرد و در گام دوم «فرهنگ‌سازی» را انجام داد، همچنین جشن‌های ویژه‌ای به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار کرد و برای شب‌های قدر نیز برنامه ریزی لازم را انجام داده است.

وی ادامه داد: مرحله پنجم اقدامات شهرداری اصفهان برای ماه مبارک رمضان برنامه ریزی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر روز جهانی قدس و عید سعید فطر است البته باید سایر نهادها و دستگاه ها مشارکت داشته باشند تا برنامههای خوبی اجرا شود زیرا در حال حاضر حجم زیادی از این بار بر دوش شهرداری اصفهان است.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری اصفهان زمینه را برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم‌های معنوی این شبها فراهم می‌کند، گفت: اگر تمام دستگاه‌های متولی در این راستا مشارکت بیشتری داشته باشند در اصفهان شاهد فضای بهتری خواهیم بود.

وی با اشاره به رویدادهای تاریخی خردادماه، اظهارکرد: خردادماه خاطرات زیادی دارد به خصوص سالروز آزادی خرمشهر و رشادت شهیدان و رزمندگان به ویژه رزمندگان اصفهانی و شهیدانی که برای آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیدند، از این رو فرارسیدن این روز را گرامی می‌داریم.

زمینه سفر گردشگران چینی به ایران باید بیش از پیش فراهم شود

شهردار اصفهان ادامه داد: هفته گذشته رویدادهای متعددی رقم خود از جمله حضور در اجلاس شانگ‌های چین بود که در آن اتفاقات خوبی رخ داد و امیدواریم پیگیری این مسایل تاثیرات خوبی در زمینه گردشگری شهر اصفهان داشته باشد البته باید مسیر را به گونه‌ای هموار کنیم که مسافران بیشتری از کشور چین به عنوان گردشگر به اصفهان سفر کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سفر چین با سفیر ایران در پکن در کنسولگری ایران مسایل مختلفی مطرح شد که امیدواریم بتوانیم برای قطار شهری، تراموا و حمل ونقل عمومی نیز پیگیری های انجام شده را به نتایج خوبی برسانیم.

نوروزی با بیان اینکه هفته گذشته جلسه کلانشهرهای ایران برای پیگیری و بررسی مشکلات مشترک بین شهرداری‌ها برگزار شد، گفت: گفت و گوهایی با مجلس شورای اسلامی در ارتباط با قانون ارزش افزوده و قانون مدیریت واحد شهری انجام شد که امیدواریم این پیگیری‌ها نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

۷۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید وارد ناوگان می‌شود

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان در بخش حمل ونقل شهری، مترو و اتوبوسرانی تاکید دارد و مسایل مربوطه را دنبال می‌کند تا از این طریق مسایل ترافیک و آلودگی در شهر کاهش یافته و شهر زیست‌پذیر باشد تا مردم زندگی راحتی داشته باشند، به همین دلیل تا پایان امسال ۷۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید را وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهیم کرد.

شهردار اصفهان افزود: با توجه به اینکه امکان تردد اتوبوس در برخی از خیابان‌های شهر وجود ندارد، استفاده از مینی‌بوس‌هایی که به تازگی طراحی شده، پیش‌بینی و قرارداد آن منعقد شده است، بی‌شک تا پایان سال وضعیت در این زمینه تغییر خواهد کرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: قرارداد دیگری برای بازسازی اتوبوس‌های قدیمی با یک شرکت منعقد شده تا فضای شهر در این راستا تغییر کند.

کمک ۳۰۰ میلیون تومانی شهرداری برای آزادی زندانیان

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان طبق روال سال‌های گذشته در ماه مبارک رمضان تلاش می‌کند با تعامل سازمان زندان‌ها، تعدادی از زندانیان جرایم غیر عمد که به دلیل بدهی های مالی گرفتار شده‌اند را آزاد کند، اظهار کرد: امسال شهرداری اصفهان  لایحهای به شورای شهر تقدیم کرد و اعضای این شورا با اتفاق نظر ۳۰۰ میلیون تومان کمک را تصویب کردند تا در این ماه پر خیر و برکت بعضی از زندانیان جرایم غیر عمد با پرداخت بدهی خود آزاد شوند.

شهردار اصفهان به مردم خیراندیشی که توان مالی دارند، توصیه کرد در ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد گام برداند تا شاهد آزدی بیشتر زندانیانی که به دلیل نوسانات اقتصادی و مشکلات متعدد گرفتار شده‌اند، رهایی یافته و خانواده آنها نیز دارای سرپرستی شوند و مسایل معیشتی آنها راحت رفع شود.

رفع آشفتگی تردد خودروها در کوچه یخچال‌ها

نوروزی در پاسخ به سؤال شهروندی که از آشفته بازار ترددها در کوچه یخچال‌ها گلایه داشت، گفت: برای کاهش ترافیک در کوچه یخچال و کرمانی اقدامات خوبی انجام شده از جمله احداث پارکینگ در کوچه کرمانی، یک‌طرفه شدن معابر این نقطه از شهر و نصب دوربین برای کنترل رفت و آمد خودروها، البته آنجا یک بافت تجاری نیز دارد که باید مغازه داران همکاری کنند؛ اگر از طریق پلیس راهور اعمال قانون بیشتری شود، رانندگان توجه بیشتری به رعایت قانون راهنمایی و رانندگی خواهند داشت و بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

وی تاکید کرد: برای رفع آشفتگی تردد خودروها باید پلیس نقش خود را پر رنگ کند، مغازه‌داران تعامل بیشتری داشته باشند و مردم نیز رعایت کنند تا زندگی برای ساکنان این محله‌ها ملال‌آور نباشد.

شهردار اصفهان در پاسخ به سؤال دیگر شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه «هر روز در میدان انقلاب تعدادی از افراد برای اجاره دادن منازل خود به مسافران، ایستاده و مشکلات زیادی به وجود می‌آورند، چرا با آنان برخوردی انجام نمی‌شود؟»، گفت: ارایه مجوز برای انجام اینگونه فعالیت‌ها تنها در ایام نوروز آن هم در کیوسک مخصوص راهنمایی مسافران بوده و با توجه به دستورات مقامات قضایی به اماکن و پلیس با هماهنگی بین اتحادیه مشاوران املاک و همچنین اداره اماکن در عید نوروز این مکان‌ها برای کمک به مسافران مشخص شده بود، اگر در حال حاضر چنین اتفاقی در آن نقطه شهر رخ می‌دهد، دستور اکید برای پیگیری این موضوع به مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان می‎دهم، زیرا نباید این اتفاق را در میدان انقلاب که به چهارباغ وصل است و مقرر شده تا مظهر زیبایی‌های شهر باشد، شاهد باشیم.

رفع سد معبر در خیابان مسجد سید

وی در خصوص سد معبر صنوف و کسبه خیابان مسجد سید، اظهار کرد: اقدامات ترافیکی شهرداری برای ایجاد تسهیلات بیشتر برای آسایش مردم است، شهرداری در صدد است با انجام برنامه‌ریزی هوشمندانه امکان تردد آسان شهروندان را فراهم کند.

نوروزی تاکید کرد: خیابان اصیل و با هویت مسجد سید در بافت تاریخی شهر قرار دارد، مسجد بزرگی در آن خیابان وجود دارد که محل برگزاری مراسم‌های مهم است، اما واقعیت انکار ناپذیر این است که اگر کسی بخواهد به آن خیابان برای انجام امور خود برود با مشکل مواجه خواهد شد در واقع برای رفع این مشکلات باید کسبه همکاری کنند.

وی با بیان اینکه مغازه‌های تزیین خودرو بخشی از معابر خیابان مسجد سید را اشغال و مزاحمت زیادی برای رفت و آمد شهروندان ایجاد می‌کنند، تاکید کرد: این موضوع نباید ادامه پیدا کند، بنابراین از یک سو مغازه داران باید برای رفع این مشکل فکر کنند و از سوی دیگر مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان به طور جدی این مسایل را پیگیری کنند تا رضایت مردم جلب شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: هر موضوعی که در مسیر آرامش و آسایش مردم مانع ایجاد کند، باید هر چه سریع‌تر برطرف شود.

احداث ایستگاه آتش نشانی در شهرک میلاد

وی در خصوص محل گودبرداری شده در شهرک میلاد برای ساخت پارکینگ مشارکتی، گفت: این پروژه مشارکتی مربوط به چند سال قبل بوده که شامل پارکینگ، بخش‌های اداری و تجاری بوده که متأسفانه به دلیل انجام نشدن تعهدات شریک بخش خصوصی، شهرداری قرارداد را فسخ و مشارکت کننده را خلع ید کرد.

نوروزی ادامه داد: اکنون شهرداری اصفهان برای تعیین تکلیف آن تصمیم گرفت که سرمایه گذار جدیدی انتخاب کند البته مراحل مناقصه در حال انجام است، به هر حال سرمایه گذار باید این محل را به عنوان محل توجیه‎‌پذیر قبول کند تا کار آغاز شود.

شهردار اصفهان با اشاره به احداث ایستگاه آتش نشانی در شهرک میلاد، تصریح کرد: سال گذشته و امسال بودجه‌های خوبی را به سازمان آتش نشانی اختصاص دادیم زیرا برای افزایش ضریب ایمنی شهر حساسیت ویژه داریم و در صددیم تا ایستگاه‌های جدید دیگری برای آتش نشانی در شهر احداث کنیم.

وی ادامه داد: تجهیزات مورد نیاز برای ایستگاه آتش نشانی شهرک میلاد خریداری شده و بعد از ماه مبارک رمضان در اولین فرصت افتتاح خواهد شد.

از سازمان آتش نشانی حمایت ویژه خواهیم کرد

نوروزی تاکید کرد: شهرداری اصفهان در راستای تقویت نقاطی که نیاز به ایمنی بیشتر دارد، از سازمان آتش نشانی حمایت ویژه خواهد کرد، البته این موضوع در تخصیص اعتبارات و بودجه کاملاً مشهود است.

وی گفت: یکی از دستگاه‎هایی که می‌تواند در مواقع خطر به داد مردم برسد، آتش نشانی است، از این رو داشتن تجهیزات لازم و ایستگاه‌های نزدیک در سطح شهر ضروری است، هر چند در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است که مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان باید در فرصتی مناسب خدمات ویژه این سازمان را برای شهروندان اعلام کند.

وی با اشاره به تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه کاره‌ تاکید کرد: شهرداری اصفهان در خصوص تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه کاره و رها شده در شهر تمرکز ویژه دارد.

تردد آسان معلولان در شهر

شهردار اصفهان در پاسخ به سؤال شهروندی که از وضعیت نامناسب معابر خیابان‌های مهر و مهران و پیاده‌روهای ضلع شمالی مشتاق دوم و سنگفرش نکردن آن ویژه معلولان و نابینایان برای عبور نابینایان در خط یک مترو برای تردد روشندلان گلایه داشت، تصریح کرد: یکی از مصادیق رعایت حقوق شهروندی توجه ویژه به حقوق معلولان است که باید در تمام خیابان‌ها، پیاده روها، مسیر تردد اتوبوس‎ها و مترو، مکان‌های عمومی شهر تبلور پیدا کند و مشهود باشد تا معلولان بتوانند از امکانات شهر استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در محور چهارباغ بررسی‌های ویژه و اقدامات لازم برای تردد آسان معلولان در دستور کار قرار گرفته است.

در خط یک مترو نواقص و عیب‎هایی وجود دارد

نوروزی با بیان اینکه بهره برداری از خط یک مترو پس از ۱۷ سال انجام شده، خاطرنشان کرد: البته اگر مسیر مناسب برای تردد معلولان در خط یک دیده نشده باشد و زیرساخت فراهم نبود، نمی‌توان در این باره اقدامی انجام داد، اما در خط دو مترو به این مسایل توجه ویژه شده است.

وی گفت: در خط یک مترو برای تردد معلولان نواقص و عیب‎هایی وجود دارد که برای رفع آنها بودجه لازم در نظر گرفته شده و طبق اولویت رفع می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در دارک و زینبیه شهر بزرگی زیر زمین در حال ایجاد و در این باره تمام مسایل مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: به شهروندان اطمینان می‌دهم هر طرح جدیدی که در این شهر تصویب می‌شود یا قرار است اجرایی شود تمام نکات در آن لحاظ شود.

باید مسایل ترافیکی در خیابان‌های قدیمی شهر را اصلاح کنیم

نوروزی در خصوص پارک خودروها در پیاده‌روهای خیابان‌های مهر و مهران که باعث نارضایتی شهروندان این خیابان‌ها شده است، اظهارکرد: اگر هر کجا خودرو به پیاده روها وارد شود این اقدام بسیار ناپسند است، البته بعید می‌دانم که شهروندان اصفهانی دست به چنین کاری بزند، اما اگر انجام می‌شود باید با برخورد قانونی از این اقدام جلوگیری شود، همچنین باید طرح ترافیکی گذاشته شود تا امکان ورود خودرو به پیاده‌رو وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: اینکه در خیابان‌ها مسیرهایی برای نابینایان اختصاص داده شود، خیابان‌های مهر و مهران پیاده روهایی با عرض ترافیکی متغیر دارد و به همین دلیل ایجاد این مسیر مشکل است و باید با آزادسازی پلاک‌های مسکونی این مشکل برطرف شود.

شهردار اصفهان گفت: باید مسایل ترافیکی در خیابان‌های قدیمی شهر را به مرور اصلاح کنیم و در خیابان‌های جدید نیز به این مسایل توجه ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری بر رعایت حقوق شهروندی تاکید بسیار دارد، گفت: حق آمد و شد راحت، حق طبیعی تمام شهروندان به ویژه معلولان است.

نازیبایی‎ها در سیمای شهری باید رفع شود

وی ادامه داد: در جلسه ای که با شهرداران مناطق داشتیم، ماموریت داده شد که هر منطقه یک خیابان را انتخاب و دیوراه‌ها، جداره‌ها و تابلو مغازه‌ها را ساماندهی کند تا هماهنگی بین اجزای خیابان به وجود آید و زیبایی ایجاد شود، لذا از شهروندان انتظار همکاری داریم.

نوروزی اظهار کرد: ناهماهنگی‌ها و نازیبایی‎ها در سیمای شهری باید رفع شود تا شاهد زیبایی هر چه بیشتر معابر و خیابان‌های شهر باشیم.

کد خبر 376939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.