عزل بنی‌صدر آزادی خرمشهر را به دنبال داشت

فرمانده سپاه صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف گفت: پس از خلع بنی صدر از مقام فرماندهی کل قوا چهار عملیات بزرگ مشترک بین ارتش و سپاه اجرا شد که منجر به آزادی خرمشهر گردید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی صبح امروز -پنجشنبه دوم خردادماه- در مراسم صبحگاه مشترک قرآنی که با حضور نیروهای مسلح در خیمه حسینی گلستان شهدا و به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی که ایران به دنبال پر کردن خلأهای دوران طاغوت بود، مورد هجمه ها توطئه ها و فتنه های دشمن قرار گرفت.

وی افزود: قبل از شروع جنگ تحمیلی نیز درگیری هایی با دشمن در کشور وجود داشت و در نهایت با وجود این که ملت ایران به دنبال جنگ نبود، صدام طی جلسه ای اجازه آمریکایی ها را برای شروع جنگ گرفت و پس از آن جنگ را آغاز کرد. پس از شروع جنگ تحمیلی پنج نقطه مهم کشور از جمله خوزستان اشغال شد که بندر آن جزو مهم‌ترین بنادر جهان اسلام به شمار می‌رفت.

فرمانده سپاه صاحب الزمان خاطرنشان کرد:  اما پس از خلع بنی صدر از مقام فرماندهی کل قوا، چهار عملیات بزرگ مشترک بین ارتش و سپاه اجرا شد که منجر به آزادی خرمشهر گردید.

سرتیپ سلیمانی گفت: عملیات بیت المقدس به تنهایی یک شاهکار نظامی در دنیا محسوب می شود که شامل عبور از رودخانه کارون، در مرحله اول عبور از ایستگاه حسینیه و رسیدن به مرز بین المللی در مرحله دوم تکمیل فتح عرض بین المللی و ورود به بخشی از خاک عراق برای انهدام یگان های زره ای ارتش مجاوز در آنسوی پاسگاه زید و شلمچه در مرحله سوم و محاصره و آزادی خرمشهر در مرحله چهارم بود که در کمتر از ۲۳ روز پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر از سرزمین های اشغالی که مملو از یگان های زره ای پیاده و توپ خانه دشمن به همراه پشتیبانی هوایی بود آزاد شد.

وی افزود: پس از این پیروزی نگاه دنیا به ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که یک نظام مردم سالاری دینی و برآمده از انقلاب اسلامی بود، تغییر کرد که این نظام اگرچه نوپا است، اما کارآمد و پویا بوده و می تواند تهدیدهای بزرگ را با تکیه بر نیروی الهی مردمی به فرصت های سازنده تبدیل کند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان با اشاره به چندین فرمانده شهید دوران مقدس نظیر شهید سپهبد صیاد شیرازی و نقش نیروهای اصفهانی در فتح خرمشهر و تقدیر از آنان اظهار کرد: امروز نیز با چنین صحنه ای مواجه هستیم با این تفاوت که ما یک ملت تجربه دیده هستیم که طعم پیروزی را چشیده و از گذرگاه های سخت عبور کرده ایم و به اقتدار و عظمت حاضر دست یافته ایم.

سرتیپ سلیمانی با اشاره به اینکه سخت ترین دوران انقلاب اسلامی، دهه اول پس از پیروزی انقلاب بود، ادامه داد: بنابراین ملت ایران ترسی از دشمن به خود راه نمی دهند.

وی تصریح کرد: آمریکا برحسب ظاهر توانایی های زیادی دارد، به طور مثال ۲۵ درصد اقتصاد جهانی و به اعتقاد خودشان۵۰ درصد قدرت نظامی دنیا را در اختیار دارند، به علاوه ناتو تحت اختیار آن ها و مجامع بین المللی و برخی از مرتجعین منطقه تحت نفوذ آن ها هستند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان افزود: آن ها پس از تهدیدات اخیر، ناوی به خلیج فارس روانه کردند که البته گفتنی است از زمان جنگ نفتکش ها، شناورها و رزم ناوهایشان در خلیج فارس حضور دارند، اما اکنون آن ها این ناو آبرهام لینکن را برجسته کردند.

سرتیپ سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر همین ناو هواپیمابر از نظر فنی بررسی شود با وجود اینکه حدود شش هزار نفر پرسنل و تجهیزات جنگی در آن وجود دارد اما هواپیماهای این ناو، هواپیماهایی تاکتیکی با برد ۴۶۰ کیلومترهستند به این دلیل که این ناو یا به تعبیری این تکه فلز اکنون در دریای عربی متوقف شده است، برد پروازی این هواپیماها توانایی رسیدن به خاک های مقدس جمهوری اسلامی را ندارند.

وی تصریح کرد: اگر این ناو بخواهد وارد خلیج فارس شود باید برای حالت عملیاتی به بخش های عمیق خلیج فارس که در نزدیکی جزایر سه گانه است وارد شود. قابلیت جزایر سه گانه از نظر نظامی و تکنولوژی پیشرفته بسیار بیشتر از یک ناو هواپیمابر است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان اظهار کرد: این جزایر برای چنین شرایطی به خوبی آماده شده اند و به دلیل ترس از این موضوع است که آمریکایی ها در دریای عربی متوقف شده اند این طرح محصول همان عملیات بیت المقدس است.

سرتیپ سلیمانی با اشاره به اینکه ملت ایران به دنبال جنگ نبوده و نیست، گفت: امروز امید همه ملت های مسلمان به انقلاب اسلامی است به گونه ای که رییس علمای اهل سنت عراق شیخ عبدالطیف الهمیم  فتوا داده است که اگر اتفاقی برای جمهوری اسلامی ایران بیفتد برهمه اهل سنت واجب است در کنار جمهوری اسلامی قرار بگیرند.

وی افزود: آمریکایی ها به دنبال یک فشار سنگین اقتصادی به همراه یک عملیات روانی بسیار پرحجم، رجزخوانی نظامی کردند، اما از ترس حمله نیروهای حشد الشعبی به سرعت به عراق رفته و با مسئولین عراق در این رابطه صحبت کردند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان خاطرنشان کرد: این دشمن به قدری وحشت زده است که دستور خروج کارمندان اضافی آمریکایی از اربیل و بغداد عراق را صادر کرده و به دنبال برگزاری کنفرانسی در بحرین است که از معامله قرن رونمایی کند و شاید بخشی از اتفاقات اخیر به دلیل متوجه کردن مسلمانان برای رونمایی از معامله قرن باشد. تمام سازمان های فلسطینی از جمله سازمان فتح  این کنفرانس را محکوم کردند و تشکیل آن را یک اقدام خائنانه توصیف کردند.

سرتیپ سلیمانی گفت: امروزه منطقه غرب آسیا کاملاً در جهت اهداف انقلاب اسلامی پیش رفته و به همین خاطر آمریکایی ها به دنبال شک، تردید و دودستگی بین مردم ایران هستند و فرمایشی که مقام معظم رهبری در سال گذشته فرمودند مبنی بر اینکه این دشمن برای سال آینده خواب و خیالی در سر دارد نیزگویای همین مسئله است.

وی با بیان اینکه آمریکا به همین منظور به دنبال فشار حداکثری در جهت کشاندن ایران به میز مذاکره برای مذاکره درباره قدرت دفاعی ایران است، افزود: این اقدام برای هیچ کشوری به خصوص کشورهای انقلابی که طعم شکست را برهمه جبهه ها به دشمن چشانده باشد عاقلانه نیست و طبق فرمایش مقام معظم رهبری هیچ ایرانی غیرتمندی حاضر به مشاهده چنین صحنه ای نیست و امروز نتایج سنگین این اقدامات ناشیانه میان سیاست مداران آمریکایی قابل مشاهده است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان با بیان اینکه فتح خرمشهر مجدداً توسط مردم ایران در حال رقم خوردن است، تصریح کرد: ما یک کشور با ثبات هستیم که رهبر انقلاب با تصمیمات الهی وحیاتی و حکیمانه این نظام را هدایت می کنند و بنابراین جنگ و تروریسم اقتصادی به همت ملت ایران شکست خواهد خورد.

کد خبر 376929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.