با این رژیم غذایی، افسردگی خود را درمان کنید

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم غذایی مدیترانه‌ای نه تنها برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و متابولیک مفید است، بلکه علائم افسردگی را نیز کاهش می­‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بررسی‌های پیشین محققان نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه‌­ای، خطر ابتلا به بیماری­‌های قلبی عروقی و  سرعت از دست رفتن استخوان‌ها را در مبتلایان به پوکی استخوان، کاهش می دهد. از دیگر فواید این رژیم غذایی بهبود سلامت مغز و مقابله با سرطان است.

افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی می‌کنند برای طبخ غذاهای خود از روغن زیتون استفاده می‌کنند؛ این روغن گیاهی به دلیل داشتن انواع اسیدهای چرب اشباع نشده، باعث کاهش کلسترول خون می شود و جلوی لخته شدن خون را می‌گیرد. دیگر مواردی که در رژیم غذایی مدیترانه‌ای رعایت می‌شود، به حداقل رساندن مصرف گوشت قرمز، ماهی و لبنیات و جایگزین کردن آن‌ها با  سبزیجات، حبوبات، آجیل، میوه و غلات است.

محققان دانشگاه "Hellenic" یونان طی این مطالعه، رابطه مستقیم بین رژیم غذایی مدیترانه‌­ای و کاهش خطر ابتلا به افسردگی را بررسی کرده‌اند. ۶۴ درصد شرکت کنندگان در این تحقیق به طور متوسط و ۳۴ درصد از آن‌ها به طور کامل رژیم  مدیترانه‌ای مصرف کردند. نتیجه بررسی‌های جدید نشان داد خطر ابتلا به افسردگی و علائم مرتبط با آن در افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی می‌­کنند در مقایسه با سایرین، بسیار پایین است. همچنین بروز افسردگی در سنین بالا شایع‌­‌تر است و افراد سن بالایی که رژیم‌­های غنی گیاهی مصرف می­­‌کنند، قدرت مقابله با بروز این بیماری را دارند. به گفته محققان یونانی این نوع رژیم غذایی، سلامت کلی افراد را تضمین می‌کند و تاثیر به سزایی در کاش ابتلا به افسردگی دارد.

کد خبر 376923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.