اصفهانی‌ها نوع‌دوستی خود را اثبات کردند

فرماندار خرم‌آباد گفت: در حادثه سیل فروردین ماه امسال شهرداری، استانداری و ستاد حوادث غیرمترقبه استان اصفهان حدود یک ماه شهرداری خرم‎آباد را کمک کردند و این عزم و اراده نشان داد که مردم اصفهان مردم خونگرم و نوع دوستی هستند.

اسد عبداللهی در حاشیه آیین تجلیل از نیروهای امدادی و پشتیبانی شهرداری اصفهان در مناطق سیل‌زده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۱۲ فروردین امسال در شهرهای خرم آباد و پلدختر استان لرستان، بارندگی بی‌سابقه‌ای را شاهد بودیم به طوری که در مرکز استان کمتر از ۱۵ ساعت حدود ۱۶۰ میلی متر بارندگی داشتیم.

وی افزود: با توجه به اینکه استان لرستان و مرکز آن در منطقه کوهستانی قرار دارد، بلافاصله پس از بارندگی سیلاب راه افتاد، البته از قبل تدابیری انجام شده بود تا کمترین خسارت را داشته باشیم، اما تلفات انسانی نداشتیم.

فرماندار خرم‌آباد با بیان اینکه سیل اخیر در شهرهای خرم‌آباد و پل‌دختر خسارت های مالی فراوانی بر جای گذاشت، تصریح کرد: سیل حدود ۲۰ مورد خسارت مالی به زیرساخت‌ها، راهها، پل‌ها، ابنیه شهری، تاسیسات شهری و واحدهای مسکونی همچنین محصولات کشاورزی وارد کرد و تعدادی از خانواده‌ها تمام لوازم منزل و حتی کسب و کار خود را از دست دادند، اما با همدلی و همبستگی مردم ایران و سرازیرشدن نیروهای امدادی و کمک های مالی، سیل نتوانست ضربه روحی و اجتماعی و فرهنگی به مردم این شهرها وارد کند.

وی ادامه داد: پس از وقوع این بلای طبیعی مردم خوب ایران به ویژه هموطنان نوع دوست و خونگرم اصفهان و مسئولان آن نهایت مساعدت به لحاظ اعزام نیروهای انسانی، تجهیزات و کمک‌های مالی را داشتند.

عبداللهی با بیان اینکه در حادثه سیل امسال اصفهانی‌ها نوع دوستی خود را اثبات کردند، تاکید کرد: در حادثه سیل فروردین ماه امسال شهرداری، استانداری و ستاد حوادث غیر مترقبه استان اصفهان حدود یک ماه شهرداری خرمآباد را کمک کردند و این عزم و اراده نشان داد که مردم اصفهان مردم خونگرم و نوع دوستی هستند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه بخشی از مشکلات مالی مردم سیل‌زده خرم آباد و پل‌دختر جبران شده و بخشی را نیز دولت جبران خواهد کرد، افزود: از مردم و مسئولان استان اصفهان به ویژه دستگاههای دولتی از جمله شهرداری و استانداری اصفهان باید تشکر کنیم چراکه یاری آن‌ها بسیار موثر و قابل ستایش بود.

فرماندار خرم‌آباد تصریح کرد: با توجه به اینکه استان لرستان از نظر امکانات قابل مقایسه با استانهای برخوردار نیست، از این رو ما علاوه بر امدادخواهی از تمام دستگاه‌های دولتی، از ظرفیت دستگاههای بخش خصوصی نیز کمک گرفتیم.

وی با بیان اینکه در جریان سیل اخیر تنها امیدواری مسئولان و مردم استان لرستان ارایه کمک‌ها از سایر استانها به ویژه اصفهان بود، گفت: امیدواریم این اتفاق تجربه‌ای برای دولتمردان شود که در استانی همچون لرستان که سطح ارتفاع از دریا در آن ۴۱۵۰ متر تا ۵۰۰ متر است و با کمی بارندگی، سیل اتفاق می‌افتد، به فکر سدسازی باشند زیرا یکی از کاربری سدها جلوگیری از سیلابی شدن روان‌آب‌ها است، اما در استان ما آنگونه که باید در این زمینه فعالیت نشده است.

کد خبر 376916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.