قرارداد ساخت واحد تصفیه نفت کوره پالایشگاه اصفهان امضا شد

قرارداد ساخت واحد تصفیه نفت کوره پالایشگاه اصفهان به ارزش حدود ۶۰۰ میلیون یورو بین این پالایشگاه و شرکت ایرانی نارگان امضا شد.

به گزارش ایمنا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، علیرضا صادق‌آبادی، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش، با ابراز خرسندی از اینکه در سال رونق تولید این قرارداد بین دو شرکت ایرانی و با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی امضا شد، اظهار کرد: تصفیه و کاهش نفت کوره و تبدیل آن به فرآورده‌های با ارزش‌تر، یکی از اولویت‌های برنامه‌ریزی شده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است که امیدواریم قرارداد پالایشگاه اصفهان فتح بابی برای اجرای این پروژه در دیگر پالایشگاه‌های کشور شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه کاهش نفت کوره در پالایشگاه آبادان در فازهای دوم و چهارم آن در حال اجراست، افزود: امیدواریم پالایشگاه‌های تهران، تبریز و بندرعباس که حجم قابل توجهی نفت کوره تولید می‌کنند، بتوانند چنین پروژه‌ای را دنبال کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: امیدواریم واحدهای پائین دستی آن به دنبال اجرای این پروژه، امسال در پالایشگاه اصفهان آغاز شود.

در ادامه مرتضی ابراهیمی، مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به اینکه این پالایشگاه سه فرآورده اصلی نفت کوره، بنزین ‌و نفت ‌گاز با استاندارد یورو چهار تولید می‌کند، گفت: برای واحد تصفیه نفت کوره پیش‌تر قراردادی با یک شرکت خارجی امضا شده بود که با آغاز تحریم‌ها علیه کشور، این شرکت خارجی کنار رفت. بر این اساس مناقصه‌ای برگزار شد که شرکت ایرانی «نارگان» برنده شد.

وی ارزش پروژه را حدود ۶۰۰ میلیون یورو عنوان و اظهار کرد: همه تلاش ما این است که از شرکت ایرانی با امکانات ایرانی و با استفاده از منابع داخلی این پروژه را به ثمر برسانیم.

فریدون کیهانی، مدیرعامل شرکت نارگان به عنوان مجری این پروژه نیز با ابراز خرسندی از اینکه به توانایی‌هایی شرکت‌های داخلی توجه شده است، مدت اجرای این قرارداد را ۳۶ ماه اعلام کرد و گفت: امیدواریم با توجه به شرایط دشوار تحریم بتوانیم در اجرای این پروژه موفق شویم.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در این پروژه مدیریت و نظارت طرح را به‌عهده خواهد داشت.

کد خبر 376915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.