نرخ بیکاری بویین‌میاندشت ۱۲.۲ درصد است

بویین میاندشت _ رییس تعاون، کار و رفاه اجتماعی بویین میاندشت گفت: در سال ۹۷ براساس آمار سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کار ۷۰ درصد تعهد اشتغال شهرستان محقق شد و در نتیجه نرخ بیکاری به ۱۲.۲ درصد رسید.

حجت‌الله یسلیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان بویین میاندشت، اظهار کرد: در سامانه رصد ۷۶۵ نفر تعهد اشتغال برای سال ۹۷ شهرستان بویین میاندشت پیش‌بینی شده بود که از این تعداد ۵۳۶  اشتغال از سوی دستگاه‌های متولی در شهرستان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: سامانه کارا از سال ۹۶ باهدف ایجاد اشتغال در دو شاخه فراگیر با سود تسهیلات ۱۸ درصد و روستایی با سود تسهیلات شش درصد راه‌اندازی شده است.

رییس تعاون، کار و رفاه اجتماعی بویین‌میاندشت یادآور شد: ۱۳۶ طرح روستایی به کمیته فنی شهرستان معرفی و به ۶۴ طرح مبلغ ۳۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان پرداخت شد که زمینه اشتغال ۸۶ نفر را نیز فراهم کرد.

یسلیانی با بیان اینکه از تسهیلات اشتغال فراگیر به دلیل نرخ سود ۱۸ درصد استقبال نشد، افزود: از مجموع ۵۰ طرح متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال فراگیر، ۱۵ طرح به بانک معرفی شدند که در مجموع هشت هزار و ۷۳۹ میلیون ریال تسهیلات به این طرح‌ها پرداخت و زمینه اشتغال ۳۹ نفر فراهم شد.

وی گفت: در فاطله سال‌های ۹۰ تا ۹۷ تعداد ۷۳ مجوز در زمینه مشاغل خانگی و ۷۳ مجوز مشاغل پشتیبان صادر شده است.

رییس تعاون، کار و رفاه اجتماعی بویین‌میاندشت اظهار کرد: شرکت‌های تعاونی شهرستان در دو بخش خدماتی و تولیدی فعالیت دارند و با تأسیس هشت شرکت خدماتی و چهار شرکت تولیدی زمینه ایجاد اشتغال ۵۰ نفر در شهرستان فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ براساس آمار سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کار ۷۰ درصد تعهد اشتغال شهرستان محقق شد و در نتیجه نرخ بیکاری به ۱۲.۲ درصد رسید.

کد خبر 376901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.