ایجاد رقابت برای کاهش هزینه‌ها در بین مناطق ۱۵ گانه شهر

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: برنامه‌ریزی‌های منسجم و اجرای اقدامات مؤثر در بهینه‌سازی مصرف انرژی به کاهش ۲۰ درصدی مصارف و همچنین کاهش قیمت تمام شده بهای برق مصرفی در ارائه خدمات به شهروندان و همچنین روند مثبت رقابتی بین مناطق در کاهش هزینه‌ها ایجاد شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان، حسین امیری در جمع مدیران ستاد معاونت خدمات شهری با اشاره به روز بهره وری و بهینه سازی مصرف، با بیان اینکه شهرداری اصفهان بزرگترین مصرف کننده انرژی الکتریکی بخش عمومی در استان اصفهان است، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان با بیش از ۱۲۰۰ اشتراک برق در سطح مناطق و سازمان‌های خود سالانه در حدود ۹۰ هزار مگاوات ساعت برق با هزینه های بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان صرف ارائه خدمات به شهروندان می‌کند.

وی افزود: این میزان انرژی صرف تأمین روشنایی ۵۰۰ پارک شهری و محلی، ۲۸۰ سیستم آبرسانی فضای سبز، ۳۳۰ آبنما، ۱۵۰ پروژه نورپردازی شهری، ۲۶۹ ساختمان اداری خدماتی، ۳۰۰ سرویس بهداشتی عمومی و دیگر خدمات ارائه شده توسط شهرداری می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه مدیریت مصرف انرژی در ارائه خدمات شهری با توجه به اولویت‌های زیست محیطی و همچنین کاهش هزینه‌های جاری الزامی است، اظهار کرد: با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و تدوین راهکارهای اجرایی با حفظ کیفیت خدمات، موفق به کاهش و مدیریت  مصرف برق به ویژه در ساعات اوج مصرف شده‌ایم.

وی افزود: نتیجه برنامه‌ریزی‌های منسجم و اجرای اقدامات مؤثر در بهینه‌سازی مصرف انرژی به کاهش ۲۰ درصدی مصارف و همچنین کاهش قیمت تمام شده بهای برق مصرفی در ارائه خدمات به شهروندان منجر شد، همچنین روند مثبت رقابتی بین مناطق در کاهش هزینه‌ها ایجاد شد.

امیری با بیان اینکه شهرداری اصفهان در سال گذشته در بحث مدیریت مصرف انرژی شهرداری اصفهان در بین نهادهای ملی و استانی موفق به کسب رتبه برتر شد، تصریح کرد: در نشست سالانه کلانشهرهای کشور در اسفندماه گذشته، شهرداری اصفهان به دلیل انجام اقدامات مؤثر سختافزاری و نرم افزاری به عنوان نهاد برتر مدیریت مصرف انرژی، همچنین رتبه دوم توسعه انرژی های تجدید پذیر برگزیده شد.

وی افزود: با تشکیل کمیته مدیریت مصرف انرژی و تعریف اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت، اقدامات مهم و تأثیرگذار در راستای بهینه سازی، کنترل و کاهش مصرف انرژی الکتریکی تعریف و اجرا می شود و علاوه بر تلاش برای افزایش مقادیر کاهش یافته از این پس به مدیریت مصرف و افزایش راندمان تجهیزات تمرکز خواهیم کرد تا علاوه بر کاهش مصرف در نقاط باقیمانده به افزایش بهره وری در مصرف انرژی الکتریکی دست یابیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان عنوان کرد: تعویض لامپ‌های پرمصرف در روشنایی پارک‌ها، ساختمان‌ها و نورپردازی ابنیه و آبنماها با لامپ کم مصرف، اصلاح ساعات کار آبنماها با در نظر گرفتن حفظ نشاط عمومی و زیبایی شهر، بازدید دوره‌ای از اشتراکات و انشعابات و بررسی وضعیت آنها از جمله اقدامات کوتاه مدتی است که به منظور کاهش مصرف انرژی انجام می شود.

امیری با اشاره به اهمیت و نقش مؤثر انرژی های تجدیدپذیر در حفظ محیط زیست شهری تصریح کرد: نصب آبگرمکن های خورشیدی در سطح مناطق شهر اصفهان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های میان مدت به منظور مدیریت مصرف انرژی است، همچنین تهیه بانک اطلاعاتی تمامی انشعابات و اشتراکات و ممیزی بار انرژی در تمامی اشتراکات انرژی شهرداری و تجهیزات پرمصرف از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیای شهر اصفهان و شدت تابش خورشید شهرداری اصفهان استفاده از این انرژی را به عنوان یک انرژی پاک و تجدیدپذیر در دستور کارخود قرارداده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در مصرف انرژی باید با نگاه بلند مدت به منظور ذخیره انرژی برای استفاده نسل های آینده تلاش کرد، خاطرنشان کرد: از اقدامات بلندمدتی که به منظور کاهش مصرف انرژی انجام شده است می توان به طراحی و اجرای سیستم مانیتورینگ تأسیسات و تجهیزات شهری، طراحی و ساخت ساختمان انرژی صفر(ساختمان سبز)، مشارکت در برنامه‌ها و تدوین قوانین و مقررات و آموزش اصول بهینه‌سازی در حوزه های مختلف شهرداری همچنین عقد تفاهم‌نامه با سازمان بهینه‌سازی مصرف کشور در جهت ارائه آخرین نتایج علمی و عملی بهینه سازی مصرف انرژی اشاره کرد.

کد خبر 376876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.