بازسازی اتوبوس‌های شهری به جای نوسازی

شهردار اصفهان از مجموعه صنعتی پیشرو دیزل آسیا واقع در نجف آباد و همچنین روند بازسازی‌های اتوبوس های شهری بازدید کرد، این بازدید با هدف بررسی میزان توانمندی این مجموعه و بررسی نحوه همکاری ها انجام شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت افتخاری، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان در حاشیه این بازدید با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از محصولات شرکت پیشرو دیزل آسیا از سالیان قبل در ناوگان حمل و نقل شهرداری اصفهان استفاده می شود، اظهار کرد: بازسازی ۵۰ دستگاه اتوبوس شهری که متوقف و از حوزه فعالیت خارج شده بود، طی قراردادی با شرکت پیشرو دیزل انجام می شود. این اتوبوس ها قابلیت بازسازی داشته و تعدادی نیز آماده تحویل است.

وی ادامه داد: امیدواریم این ۵۰ دستگاه اتوبوس تا پایان تابستان به چرخه حمل و نقل شهری اصفهان اضافه شود. در کنار این بازسازی ها، تعدادی اتوبوس نو هم خریداری و به ناوگان اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اتوبوس های متوقف شهرداری که ویژگی و قابلیت بازسازی دارند، دوباره مورد استفاده قرار می گیرند، اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود و وجود تعداد زیادی اتوبوس فرسوده در ناوگان و همچنین با توجه به هزینه یک میلیارد و نیمی خرید هر دستگاه اتوبوس جدید، موضوع بازسازی ناوگان در برنامه قرار دارد. در کنار آن ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان وارد موضوع خرید مینی بوس های شهری با توجه به کارایی این وسیله در بسیاری از خطوط شده است.

وی با بیان اینکه در صورتی که بتوانیم حجم بازسازی ها را افزایش دهیم تا چند سال مشکل خارج شدن اتوبوس های فرسوده و کمبود ناوگان برطرف می شود، تاکید کرد: وظیفه سازمان در حال حاضر افزایش بهره وری و استفاده حداکثری از امکانات موجود است. با توجه به نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید باید بتوانیم از ظرفیت ها و امکاناتی که در داخل کشور تولید می شود، استفاده کنیم. این موضوع هم باعث رونق اشتغال شده و هم باعث کاهش مشکلات حمل و نقل می شود.   

تبدیل تهدیدها به فرصت

سیدمحمد مرتضوی، رییس هیئت مدیره شرکت خودروسازی پیشرو دیزل آسیا نیز در این بازدید اظهار کرد: شرکت پیشرو دیزل آسیا با نیم قرن تجربه از خودروسازان مطرح ایران است که در شرایط بحرانی اقتصادی کشور در پی تبدیل تهدیدها به فرصت است.

وی با بیان اینکه یکی از روش هایی که امروزه می تواند به ویژه به شهرداری ها کمک کند موضوع نوسازی اتوبوس های فرسوده شهری است، تصریح کرد: این واحد صنعتی می تواند از صفر تا صد خودروهای جمعی شهری را نوسازی کرده و در اختیار ناوگان حمل و نقل شهری قرار دهد.  

رییس هیئت مدیره شرکت خودروسازی پیشرو دیزل آسیا ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد خودروهای شخصی و افزایش آلودگی هوا این شرکت با هدف بهبود حمل و نقل شهری و افزایش رفاه مردم اقدام به برنامه ریزی برای تولید خودروهای جمعی کرده است. بر همین اساس خطوط تولید این شرکت با متد و تکنولوژی روز دنیا طراحی شده و با تولید محصولات استاندارد ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس را داراست.  

وی گفت: کارگران و کارکنان این شرکت در تمام بخش ها تلاش می کنند با ابزار پیشرفته و دانش مربوطه بهترین محصولات را برای سیستم حمل و نقل کشور طراحی و تولید کنند. این موضوع باعث شده این شرکت به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای جمعی در ایران تبدیل شود.

مرتضوی با بیان اینکه در تلاش هستیم با دستیابی به فن آوری های روز دنیا بتوانیم با تولید محصولات گازسوز، برقی و هیبریدی محیط زیست را حفظ کنیم، ‌افزود: تاکنون در این زمینه به نتایج قابل توجهی نیز دست پیدا کرده ایم. در سال ۹۴ اولین اتوبوس پایه گازسوز با استاندارد آلایندگی یورو ۶ با همکاری شرکت مرسدس بنز آلمان اولین بار در کشور توسط شرکت پیشرو دیزل آسیا تولید و راه اندازی شد.  

وی گفت: شرکت پیشرو دیزل در راستای احترام به مشتریان و برطرف کردن نیازهای آنان پس از بازرسی کلیه فرآیندها در چارچوب استانداردهای لازم و مورد نیاز، بهترین محصولات را با تنوع زیاد در اختیار مشتریان قرار می دهد تا پاسخگوی نیاز آنان باشد.

رییس هیئت مدیره شرکت خودروسازی پیشرو دیزل آسیا عنوان کرد: در راستای پیشبرد اهداف سازمان و افزایش توان تولید و ارتقای سبد محصولات، این شرکت طرح توسعه خود را در غرب اصفهان در دست ساخت دارد که پس از بهره برداری از طرح توسعه، این شرکت می تواند به یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودرو در کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در این دوره مدیریت شهری توجه بسیار خوبی به مجموعه این شرکت صورت گرفته که این موضوع می تواند سبب اشتغالزایی هر چه بیشتر در استان شود، خاطرنشان کرد:  شرکت پیشرو دیزل طرحی را در قالب بازسازی اتوبوس های از رده خارج و فرسوده ارائه داده است. این شرکت توانایی دارد با هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس ۶ دستگاه را با بازسازی و به ناوگان حمل و نقل اضافه کند. همچنین از دیگر ویژگی های این شرکت این است که تمامی فرآیندهای بازسازی به روش تولید محور صورت می گیرد به این معنا که همانگونه که یک خودروی نو از صفر تا صد در خط تولید آماده سازی می شود به همین شکل نیز این شرکت خودوری مورد نیاز برای بازسازی را در خط تولید از صفر تا صد بازسازی می کند.

مرتضوی تصریح کرد: یکی از مواردی که شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان به شدت روی آن نظر داشت موضوع سوخت رسانی در راستای کاهش آلایندگی ها، کاهش هزینه های سرویس و نگهداری و تبدیل موتور از حالت CNG به دیزل بوده که این شرکت در این راستا اقدامات زیادی را انجام داده است. این شرکت تعداد ۱۰ دستگاه اتوبوس پیشرو دیزل مدل ۸۶ را در سال ۹۵ برای شهر بهارستان بازسازی کرد و هم اکنون نیز این شرکت بازسازی ۵۰ دستگاه اتوبوس را برای اتوبوسرانی اصفهان در دستور کار دارد. 

به گزارش ایمنا، این مجموعه با بیش از ۵۰ سال سابقه ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰۰ دستگاه انواع خودروهای جمعی شامل اتوبوس‌های شهری، میدل باس، اتوبوس های فرودگاهی، ون و مینی بوس را دارد.  

کد خبر 376868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    1 0
    کشورهای روسیه و چین تجربه ی خوبی در ساخت اتوبوس های cng دارند که می توانیم از آنها استفاده کنیم. در ضمن اتوبوس های تمام cng آلایندگی خیلی کمتری نسبت به نوع دیزلی دارند! پیشنهاد می کنم ایمنا گزارشی در مورد حمل و نقل cng در چین، روسیه و ژاپن تهیه کند