تحول در روند جمع آوری و مدیریت پسماند خشک

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: با توجه به تحولات پیش رو در روند جمع‌آوری و مدیریت پسماند خشک با متصدیان ایستگاه­‌های بازیافت نشستی برگزار شده چراکه تحقق این مهم گام موثری در عرصه جمع آوری پسماند خشک است.

فرشاد مستاجران در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به به تحولات پیش رو در روند جمع‌آوری و مدیریت پسماند خشک اظهار کرد: تحقق این مهم گام موثری در عرصه جمع آوری پسماند خشک است زیرا رعایت مقررات در زمان توزیع جعبه‌های ایمن مخصوص پسماند ویژه خانگی ضرورت دارد.

وی افزود: متصدیان ایستگاه­‌های بازیافت سطح شهر وظایف مهمی دارند که باید رعایت کنند، برخورد مناسب و محترمانه با شهروندان، مدیریت و تأمین هدایا بر حسب نیاز، نصب لیست هدایا بر حسب تناژ بار در محل دید شهروندان، استفاده از لباس فرم و نظافت درونی و محوطه پیرامون ایستگاه، از جمله مواردی است که مسئولیت آن بر عهده متصدی ایستگاه بازیافت است و متصدی ایستگاه بر مبنای آن ارزیابی می­‌شود.

وی با اشاره به نظارت مستمر سازمان مدیریت پسماند بر عملکرد ایستگاه­‌های بازیافت تصریح کرد: به منظور نظارت مستمر بر عملکرد ایستگاه‌­ها اقداماتی از قبیل ارزیابی نامحسوس، بررسی سامانه ۱۳۷، دریافت نظرات از طریق صندوق نظرسنجی و بازدید مستمر ناظران سازمان، از ایستگاه­‌ها انجام می‌­شود.

مستاجران تصریح کرد: انتظار می‌­رود متصدیان ایستگاه­‌ها نسبت به رعایت مسئولیت‌­های خود در زمینه برخورد با شهروندان و مدیریت ایستگاه کوشا باشند، در صورتی که متصدی ایستگاه‌ بازیافت دچار تخلف شود اخطار دریافت می‌کند و در صورت تکرار یا تداوم تخلف جریمه نقدی از آنان دریافت می‌شود.

وی با اشاره به توزیع جعبه­‌های ایمن و لزوم همکاری متصدیان ایستگاه در این پروژه، گفت: شهروندان جعبه­‌های ایمن پرشده را که از طریق مدارس دریافت کرده‌اند به ایستگاه­‌ها تحویل می‌دهند و متصدیان ایستگاه علاوه بر دریافت جعبه پرشده و نگهداری آن در مخزن معین، جعبه نو را به شهروند تحویل می‌دهند.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تأکید کرد: لازم است متصدیان ایستگاه­‌ها علاوه بر تأمین مستمر جعبه­‌ها در ایستگاه، با مطالعه آگاهی خود را در زمینه جعبه­‌های ایمن و پسماندهای ویژه خانگی بالا  برده و پاسخگوی سوالات شهروندان باشند.

کد خبر 376864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.