پارک خودرو زیر درختان خمیده یا غیرعادی ممنوع

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: حوادثی مبنی بر سقوط درخت بر روی خودرو داشته‌ایم که لازم است شهروندان از پارک خودرو زیر درختانی که حالت خمیده و غیرعادی دارند، خودداری کنند.

فرهاد کاوه آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در توصیه به شهروندان در خصوص خطرات ناشی از ناپایداری جوی در اصفهان، اظهار کرد: متاسفانه حوادثی مبنی بر سقوط درخت بر روی خودرو داشته‌ایم که سیم‌های برق به دلیل باد شدید قطع شده‌اند که بهتر است شهروندان تنها برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند.

وی با تاکید بر اینکه بهتر است در ساعات بعدازظهر از تردد در پارک‌ها پرهیز شود، افزود: احتمال سقوط درختان در این ساعات وجود دارد، همچنین حوادثی بوده که درختان بر روی افراد یا خودروها افتاده و باعث حوادث جانی یا مالی شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه لازم است موارد ایمنی در رانندگی مورد توجه رانندگان باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی‌ها جاده‌ها لغزنده می‌شوند و لازم است سرعت مطمئنه مورد توجه رانندگان واقع شود همچنین در زیر درختانی که حالت عادی ندارند و به سمتی از خیابان خمیده شده‌اند خودروی خود را پارک نکنند.

کاوه آهنگران با اشاره به اینکه در محدوده باغ بهادران چند مورد غرق شدگی داشتیم، افزود: هر ساله با گرم شدن هوا شاهد این نوع حوادث هستیم که باید نکات ایمنی در مورد رودخانه‌ها را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه رودخانه جای مناسبی برای شنا نیست، تصریح کرد: به دلیل اینکه بستر رودخانه‌ها فضای مناسبی برای شنا نیست در سرتاسر رودخانه‌ها تابلوی شنا ممنوع نصب شده است همچنین بهتر است مراقب کودکان در کنار رودخانه‌ها باشند که وارد آب نشوند چرا که فشار آب در مراحل بعدی قابل کنترل نیست.

وی با بیان اینکه قایق‌های دست‌ساز قطعا ایمنی لازم را ندارند و در آب واژگون می‌شوند، اظهار کرد: به دلیل سرد بودن آب سکته‌های قلبی در کودکان بوده چرا که قدرت تحمل در برابر حجم آب و سردی آن را ندارند.

کاوه آهنگران در خصوص نکات ایمنی در کنار پل‌های تاریخی گفت: پریدن از دهنه پل‌های تاریخی یا شوخی در کنار پل‌ها و هل دادن افراد به سمت آب خطرات بسیاری ایجاد می‌کند و لازم است تنها در کنار رودخانه به تفریح بپردازند.

کد خبر 376851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.