۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
فرایبورگ؛ شهر فشرده خورشیدی

فرایبورگ شهر مسیرهای کوتاه است چرا که سیاست های فضای شهری بر ارائه بهتر خدمات حمل و نقل پایدار و جلوگیری از گسترش فضاهای بدون استفاده تاکید دارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، فرایبورگ هم مانند سایر شهرهای اروپایی ازبهترین طرح­‌ها برای تضمین کیفیت و پیشرفت­ پروژه‌های شهری خود استفاده می­‌کند.  یکی از برنامه‌هایی که مسئولان این شهر آلمانی در حال پیاده سازی آن هستند، فشرده سازی و کوتاه کردن مسیرهای درون شهری است.

فرایبورگ شهر مسیرهای کوتاه است چراکه سیاست‌های فضای شهری بر ارائه بهتر خدمات حمل و نقل پایدار و جلوگیری از گسترش فضاهای بدون استفاده تاکید دارد. کوتاه شدن مسیرها در فرایبورگ سهولت دسترسی به سازمان‌های مختلف در شهر را از طریق پیاده روی میسر می‌کند و مهم‌تر اینکه منجر به کاهش ترافیک خودرو و در نتیجه بهبود کیفیت هوا و محیط زیست می‌­شود.

مسئولان شهر فرایبورگ معتقدند که توسعه حمل و نقل عمومی، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری، باید اولویت بیشتری نسبت به وسایل نقلیه شخصی داشته باشد. در همین راستا دو سوم از زمین شهر به فضای سبز اختصاص داده شده است. جنگل­ نیز در این شهر دوستدار طبیعت، ۴۲ درصد از وسعت کلی شهر را به خود اختصاص داده­ است.

مدیران فرایبورگی علاوه بر فشرده‌­سازی فضای شهر، با حمایت از توسعه و حفظ فضاهای سبز باعث شده‌اند تا فرایبورگ به عنوان شهر سبز آلمان شناخته شود. علاوه بر این جالب است بدانید که از فرایبورگ در اروپا با نام "شهر خورشیدی"  یاد می‌شود چرا که در راستای حفاظت از محیط زیست، بیشترین پنل‌های خورشیدی را برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به کار برده است تا از آلودگی ناشی از صنایع در این شهر بکاهد.

کد خبر 376841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.