بیوتروریسمی بودن مشروبات تقلبی بعید نیست/ ۶ کشته و ۳۷ مسموم در اصفهان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هنوز اطلاعاتی دقیقی در مورد اینکه آیا این حجم از مسمومیت مشروبات الکلی ناشی از حملات بیوتروریسمی است یا خیر به درستی مشخص نشده است اما مطرح بودن موضوع بیوتروریسم در این حادثه چندان بعید نیست.

طاهره چنگیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اظهارات علیرضا دلاوری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران مبنی بر اینکه مسمومیت ناشی از توزیع مشروبات الکلی تقلبی و مسموم موضوعی مرتبط با اقدامات خرابکارانه و حملات بیوتروریستی است، اظهار کرد: هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه آیا این حجم از مسمومیت مشروبات الکلی ناشی از حملات بیوتروریسمی است یا خیر به درستی مشخص نشده است، برای این امر باید شواهد و اطلاعات بیشتری داشته باشیم، هرچند مطرح بودن موضوع بیوتروریسم در این حادثه چندان بعید نیست.

وی با بیان اینکه مردم باید نسبت به مصرف هرگونه کالای قاچاق اجتناب کنند، تصریح کرد: حتی اگر فرضیه بیوتروریسم بودن این موضوع مطرح باشد باید توجه کرد که بحث بیوتروریسم معمولا در مورد کالاهای قاچاق مطرح است و کالایی که زیر نظر سازمان غذا و دارو در مبادی قانونی تولید و توزیع می‌شود به دلیل اینکه زیرنظر دولت و وزارت بهداشت است، مسئله بیوتروریسم در آن مطرح نیست.

وی با بیان اینکه در کالاهای قاچاق طبیعتا تضمینی برای نداشتن مواد مرگبار در آنها وجود ندارد، اظهار کرد: حتی مصرف کالای قاچاقی که مشابه داخلی آنها موجود است، خطرناک است اما در مورد مشروبات الکلی قطعا همه این مشروبات قاچاق هستند.

چنگیز با ابراز امیدواری از پایان یافتن فوتی‌های این مسمومیت گفت: هرچند بسیار بعید است این مشروبات مشکل‌دار در حد کم توزیع شده باشد، اما همچنان نگران ادامه توزیع، مصرف و ادامه مسمومیت‌ها هستیم مگر اینکه مردم خود مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی در خصوص تعداد مسمومان مشروبات الکلی تقلبی در اصفهان از روز پنجشنبه هفته گذشته تاکنون گفت: تا شب گذشته ۴۳ نفر در مراکز درمانی اصفهان به این دلیل بستری شدند که از این تعداد تاکنون شش نفر جان باخته‌اند، اغلب مسموم شدگان نیز از شهر اصفهان هستند.

کد خبر 376835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.