اکران فیلم‌های کودک و نوجوان همزمان با جشنواره در سراسر کشور

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: با برنامه ریزی‌هایی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در استان‌ها انجام شده، امسال همزمان با جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان، در استان‌های کشورمان شاهد نمایش فیلم‌های منتخب کودکان و نوجوانان باشیم.

به گزارش ایمنا به نقل از ستاد خبری سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان؛ علیرضا تابش دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اواخر مرداد تا چهارم شهریورماه امسال در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود، فراخوان و مقررات جشنواره دو روز پیش منتشر شد و ضمن انتشار در رسانه‌های داخلی، متن آن برای شرکت‌های فیلمسازی و پخش کننده بین المللی ارسال شد تا بتوانند آثارشان را در موعد مقرر برای دبیرخانه جشنواره بفرستند.

وی افزود: امیدواریم در زمان برگزاری این جشنواره که سه ماه دیگر برگزار می‌شود، شاهد استقبال پرشور فیلمسازان داخلی و خارجی برای حضور آثارشان در این جشنواره باشیم.

تابش با بیان اینکه بخش‌هایی را امسال برای ترغیب فیلمسازان و پخش کنندگان فیلم‌های کودکان و نوجوانان به جشنواره اضافه کرده‌ایم، گفت: امیدوارم پخش کنندگان و خریداران آثار سینمای کودکان و نوجوانان نسبت به پخش، اکران، بازاریابی و فروش آثار سینمایی کودکان و نوجوانان بیشتر ترغیب شوند؛ چرا که جامعه درحال رشدِ ایران نیاز به محتوایی دارد که از نظر فرهنگی غنی باشد و نهادهای سینمایی و فرهنگی همچنان مسئولند که در قالب جشنواره و یا دیگر رویدادهای سینمایی، محتوای تصویری ارزشمند ویژه کودکان و نوجوانان را ارزش گذاری کنند و به مخاطبان این جشنواره که کودکان و نوجوانان عزیز میهن اسلامی‌مان هستند معرفی نمایند.

وی ادامه داد: امسال «یونیسف» آثار برگزیده مورد نظر را با معیارهای خودش ارزیابی می‌کند و به یکی از فیلم‌هایی که به موضوع حقوق آموزشی و تربیتی کودکان مرتبط است جوایزی اعطا می‌شود.

رنگارنگی و تنوع فرهنگ ایران در جشنواره کودک

دبیر جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان تصریح کرد: برای اینکه شاهد مشارکت بیشتر هنرمندان اصفهانی در جشنواره باشیم، جایزه‌ای به نام جایزه «زاون قوکاسیان» درنظر گرفته شده که به یاد و نام این هنرمند پیشکسوت سینمای اصفهان است و فیلمسازان اصفهانی آثاری که در حوزه کودک و نوجوان برای سال ۹۷ تولید کردند، همزمان با جشنواره ارزیابی و داوری می‌شود و شاهد حضور و مشارکت هنرمندان اصفهانی در جشنواره هستیم؛ همانطور جایزه «سیفژ» و جایزه «شهید بهنام محمدی» به فیلم‌های حوزه نوجوانان تعلق می‌گیرد.

وی افزود: تلاش شده تا غیر از دو بخش اصلی سینمای ایران و سینمای بین الملل، بخش‌های جنبی مختلف طراحی شود و رنگارنگی و تنوعی که در فرهنگ و هنر ایرانی است به نوعی در جشنواره هم دیده شود.

تابش با بیان اینکه هم در بخش «سینمای ایران» و هم در بخش «سینمای بین الملل» فیلم‌های پویانمایی را خواهیم داشت، گفت: خوشبختانه تنوع مضمونی، موضوعی و فرم در جشنواره امسال وجود دارد به گونه‌ای که هم فیلم‌های رئال و هم فیلم‌های پویانمایی داریم و طبق گزارشی که از دبیرخانه جشنواره دارم تولیدات سینمای ایران و تولیدات بین المللی طی ماه‌های گذشته رصد و پایش شده‌اند، امیدوارم شاهد حضور متنوع فیلم‌ها و آثار مرتبط با این جشنواره باشیم و ثبت نام این فیلم‌ها زودتر انجام شود و فرآیند مربوط به انتخاب آثار در جشنواره را در زمان تعیین شده دنبال کنیم.

وی ادامه داد: طبق فراخوان و مقررات جشنواره صاحبان آثار تا نیمه تیرماه می‌توانند ثبت نام را انجام دهند و فیلم‌ها و آثارشان را نیمه مرداد به دبیرخانه جشنواره برسانند.

خاطره سازی برای کودکان و نوجوانان در ایام جشنواره

دبیر جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان با اشاره به نقش نوجوانان در این جشنواره گفت: غیر از بخش داوری که از داوران نواجوان استفاده می‌شود و اکنون در تدارک آن هستیم، دو سال است که «المپیاد فیلم سازی نوجوانان» را با هدف استعدادیابی گروه سنی نوجوان در حوزه فیلم سازی و ترغیب آنها به ساخت آثار سینمایی برگزار می‌کنیم.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان تصریح کرد: در اولین جلسه شورای برنامه ریزی جشنواره که در اصفهان و به ریاست شهردار اصفهان برگزار شد خوشبختانه تمام این طرح‌ها مورد تصویب قرار گرفت و امیدوارم با همدلی و هماهنگی همه نهادهای مسئول و فعالان سینمای کودک و نوجوان در ماه‌های پیش رو بتوانیم جشنواره را در تراز یک جشنواره جهانی و استاندارد برای شهر تاریخی اصفهان و مردم خوب ایران و مهمانان خارجی برگزار کنیم.

وی افزود: من این نوید را می‌دهم که با برنامه ریزی‌هایی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در استان‌ها انجام شده، امسال همزمان با جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان، در استان‌های کشورمان شاهد نمایش فیلم‌های منتخب کودکان و نوجوانان باشیم که این برنامه می‌تواند نشاط، شور و هیجان خوبی را برای بچه‌های ایران و خانواده‌هایشان فراهم کند، البته در این زمینه باید بهتر اطلاع رسانی شود؛ چرا که دقیقاً در فصل تعطیلی مدارس است و خانواده‌ها باید زودتر از این برنامه‌ها مطلع شوند و با مشخص شدن سینماهایی که در سراسر کشور به نمایش این فیلم‌ها می‌پردازند، بتوانند فرزندان عزیزشان و نوجوانانی که علاقه مند به دیدن این فیلم‌ها هستند را به این سینماها برده و در واقع مهمان جشنواره فیلم کودک و نوجوان، در گستره ایران باشند.

تابش خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که نسل نوی کشورمان نیاز به فیلم دیدن و سینما رفتن دارد و «آیین سینما رفتن» آیینی است که مسئولان فرهنگی، رسانه‌ها و خانواده‌ها باید آن را ترویج کنند تا فرزندانشان از سنین کودکی و نوجوانی بتوانند تجربه رفتن به سینما و لذت دیدن فیلم‌های هیجان انگیز، بانشاط و متنوع را داشته باشند.

وی افزود: قطعاً این خاطره سازی برای کودکان و نوجوانان و حضور پر شور و نشاط آنها در ایام جشنواره در کنار خانواده‌هایشان در سینماهای سراسر کشور می‌تواند نوید این را بدهد که ما در سالهای آتی و نسل‌های بعدی با نسلی خلاق، فیلم بین، هنرشناس و موفق‌تری روبه رو هستیم.

کد خبر 376833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.