برای اوقات فراغت قشر میانسال و کهنسال اقدامی انجام نمی‌شود

رئیس انجمن اوقات فراغت استان اصفهان گفت: در خانه‌های فراغت با هزینه اندک ۳۰ هزارتومانی می‌توان برای یک خانواده چهار نفره دو ساعت سرگرمی مفید ایجاد کرد.

محمدتقی داستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تأکید بر ضرورت ارتقای سرانه اوقات فراغت در شهر اصفهان، اظهارکرد: انجمن اوقات فراغت از سال ۹۲ در وزارت کشور و در سطح ملی به ثبت رسیده و این انجمن در سال ۹۶ در استان اصفهان زیر نظر اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، موفق به دریافت پروانه فعالیت شده است. یکی از حوزه‌های اجرایی ما در شهر اصفهان، بحث دایر کردن مراکز یا خانه‌های فراغت بوده است.

وی با انتقاد از اینکه برای اوقات فراغت جوانان، میانسالان و کهن‌سالان اقدامی انجام نمی‌شود، گفت: خانه‌های فراغت درواقع کار برنامه‌ریزی برای گذران اوقات فراغت برای خانواده‌ها را بر عهده دارد. متأسفانه برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد، بیشتر برای اوقات فراغت در تابستان و برای رده سنی کودکان و نوجوانان است؛ درحالی‌که برای اوقات فراغت قشر جوان، میانسال و سالخورده و با رویکرد خانوادگی، کمتر اقدامی صورت می‌گیرد.

رئیس انجمن اوقات فراغت استان اصفهان با تأکید بر سیاست کلی انجمن اوقات فراغت، گفت: خانه‌های فراغت کمک می‌کنند تا با برنامه‌ریزی‌ برای تمام اعضای خانواده، اوقات فراغتی شاد و مفرح ایجاد شود. سیاست خانه های فراغت می تواند برای اوقات فراغت هر روز، هر هفته و هرماه یک خانواده برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی همچنین، با تأکید بر پیگیری مسائل فرهنگی در خانه‌های فراغت محلات، ادامه داد: خانه‌های فراغت با رویکرد طراحی بازی و سرگرمی برای سنین ۱۴ تا ۷۰ سال ایجادشده اند و اولین خانه فراغت ما در محله آپادانا در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسیده است. در این مرکز در کنار برنامه‌ریزی و ایجاد بازی و سرگرمی برای رده های سنی مختلف، برنامه‌های فرهنگی مثل نشست های کتابخوانی، تماشای فیلم و پخش فوتبال نیز انجام می‌شود.

حرکت‌های بزرگ با تعدادی حرکت کوچک ایجاد می‌شود

داستانی بابیان اینکه حرکت‌های بزرگ با تعدادی حرکت کوچک ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: واقعاً نیاز شهر اصفهان به پایگاه های فراغت چشمگیر است. خوشبختانه موفق شدیم طی مدت یک سال و  شش هفت ماه چیزی نزدیک به ۵۰ هزار نفر ساعت سرگرمی ایجاد کنیم؛ شاید این در کل عدد کوچکی باشد؛ اما اگر فرض بر این باشد که این مراکز توسعه پیدا کند شما عدد بزرگی را در این رابطه خواهید دید.

رئیس انجمن اوقات فراغت استان اصفهان با تأکید بر اینکه خانه‌های فراغت با یک هزینه اندک می‌توانند برای یک خانواده چهار نفره دو ساعت سرگرمی مفید ایجاد کنند، گفت: برنامه های ما یک‌بارمصرف نیست و تکرارشونده خواهد بود. شما یک خانواده چهار نفره را در نظر بگیرید که برای گذراندن یک بعدازظهر، برنامه‌ریزی خاصی را مدنظر ندارند؛ این خانواده برای گذراندن چیزی در حدود دو ساعت زمان، با یک هزینه ۳۰ هزارتومانی می‌تواند از اوقات فراغت خود بهترین بهره‌برداری را بکند.

داستانی ضمن تشکر از ارگان‌هایی در این مسیر به انجمن اوقات فراغت کمک کرده‌اند، گفت: استانداری اصفهان به‌عنوان مرجع صادرکننده مجوز فعالیت با ما همکاری لازم را داشته و اگر بخواهیم از سازمان‌هایی که در حیطه اجرایی با ما تعامل دارند را نام ببریم باید در صدر آن‌ها از شهرداری اصفهان یاد کنیم.

کد خبر 376832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.