شهر خلاق نیازمند به کارگیری مدیران هوشمند و جوان است

یک کارشناس شهرسازی گفت: تحقق شهر خلاق نیازمند بستری مناسب برای همراهی و تعامل مدیران هوشمند و شهروندان خلاق است و البته استفاده از بهترین تجهیزات و امکانات فرآیند تحقق شهر خلاق را تسهیل می‌کند.

فرزاد مومنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای نیل به یک شهر خلاق، همه ابعاد شهر از جمله بعد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و مدیریتی باید مدنظر قرار بگیرد، شهر اصفهان در فرآیند نیل به شاخصه‌های شهر خلاق باید رویکرد اقتصادی خود را از حوزه صنعتی به سمت حوزه‌های دانش بنیان یا گردشگری هدایت کند.

وی ادامه داد: تغییر رویکرد اقتصادی یک شهر مستلزم آن است تا مدیران و کارشناسان با به کارگیری روش‌های خلاقانه اقتصاد گردشگری را جایگزین اقتصاد صنعتی کنند.

این کارشناس شهرسازی با اشاره به بعد اجتماعی شهر خلاق، تصریح کرد: توجه به افراد ناتوان یا کم توان شهری و مشارکت همه افراد جامعه در هر رده سنی و با هر جنسیتی یکی از راهکارها برای رسیدن به شهر خلاق است.

مومنی با بیان اینکه فرآیند تحقق شهر خلاق از دو سال گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد: کودکان و سالمندان از اقشار تاثیر گذار در شهر هستند و مناسب سازی فضای شهر برای این دو قشر یکی از راهکارهای کلیدی برای نیل به مولفه‌های شهر خلاق است.

وی ادامه داد: ایجاد فضاهایی برای سالمندان و بازنشستگان به منظور ارتباط موثر این قشر از جامعه با جوانان و انتقال تجربیات به آنان از دیگر راهکارهای موثر برای تحقق شهر خلاق است و پاتوق شهروندی مکان مناسبی برای ارتباط اقشار مختلف با یکدیگر است.

این کارشناس شهرسازی با اشاره به لزوم به کارگیری خلاقیت در حوزه مدیریتی شهر، عنوان کرد: توجه به مفهوم شهر الکترونیک در شهرهای امروزی یک ضرورت به حساب می‌آید زیرا نحوه مدیریت شهر نسبت به گذشته تغییر بسیاری کرده است و شیوه سنتی مدیریت راهگشای بسیاری از مسائل شهری نیست.

مومنی با اشاره به لزوم وجود شهروندان و مدیران هوشمند در شهر خلاق، تاکید کرد: مدیر یک شهر باید توانایی تحقق شاخصه‌های شهر الکترونیک را داشته باشد، شهروندان نیز باید با تعامل و مشارکت خلاقانه زمینه را برای تحقق شهر هوشمند فراهم کنند.

وی افزود: تحقق شهر خلاق نیازمند بستری مناسب برای همراهی و تعامل مدیران هوشمند و شهروندان خلاق است و البته استفاده از بهترین تجهیزات و امکانات فرآیند تحقق شهر خلاق را تسهیل می‌کند.

این کارشناس شهرسازی تاکید کرد: فراهم آورن بستر مناسب برای تحقق شهر خلاق تعیین کننده است، در این راستا استفاده از دانش قشر جوان و تحصیل کرده برای تحقق مولفه‌های شهر هوشمند ضرورت دارد زیرا جوانان آشنایی بیشتری با مباحث تکنولوژیک و به روز شهری دارند.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت حوزه الکترونیک از نظر سرعت و خلاقیت استفاده از این روش توسط کارشناسان و مدیران جوان به صرفه‌ و خلاقانه است.

کد خبر 376826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.