وضعیت درختان شهر رصد می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در مورد علت سقوط بعضی درختان شهر در روزهای اخیر گفت: پایان عمر بهره‌وری و پوک شدن تنه درختان، دلیل سقوط آنها است.  

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، فروغ مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه درختان مانند بقیه موجودات زنده عمر بهره‌وری دارند و هر کدام از آنها بسته به نوع گونه، دارای عمر محدودی است، اظهار کرد: در روزهای اخیر نیز تعدادی از درختان شهر به دلیل وزش باد شدید دچار آسیب شدند که علت عمده آن پوک شدن داخل تنه درخت به دلیل پایان یافتن عمر درختان بوده است.

وی ادامه داد: با پوک‌شدن تنه، درختان توانایی قائم بودن با هر وزنی را ندارد و به همین دلیل بر اثر وزش باد ممکن است سقوط کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: این درختان را تحت عنوان درختان خطرآفرین شهر شناسایی کرده‌ایم و برای جلوگیری از بروز حوادث، اجرای اقدامات لازم برای جمع آوری این نوع درختان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی به شهروندان از طریق نصب بنر در پارک‌ها و بوستان‌هایی که دارای چنین درختانی هستند، صورت گرفته و مناطق موظف به نصب بنر در کنار درختان خطرآفرین هستند تا مردم اقدام به پارک خودرو و ایستادن در مجاورت چنین درختانی نکنند، گفت: بعضی دستک‌ها یا شاخه‌های خشک شده نیز نیاز به جداسازی از درخت دارند.  

مرتضایی نژاد افزود: در ماه‌های اردیبهشت و فروردین اقدام به رصد دستک‌های خشک درختان می‌کنیم تا اگر سبز نشده‌اند، از درختان جدا شوند چراکه دستک‌های خشک به دلیل انعطاف نداشتن، هنگام وزش طوفان از درخت جدا می‌شود.

وی عنوان کرد: علاوه بر شناسایی درختان خطرآفرین سازمان پارک‌ها و فضای سبز در مناطق، ناظر مقیم دارد که وضعیت درختان از طریق این ناظران اطلاع داده می شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در پاسخ به این پرسش که آیا در شهر اصفهان مواردی از کاشت و نگهداری غیراصولی درختان از سوی شهروندان که ممکن است منجر به ایجاد درختان خطرآفرین شوند، داشته‌‍ایم؟، اظهار کرد: در شهر اصفهان این مسئله موضوعیت ندارد و در برخی موارد فقط کاشت درختان غیرمقاوم به کم آبی را شاهد بودیم که با راهنمایی سازمان پارک‌ها جابجا و جایگزین شده است.

کد خبر 376821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.