تکریم ارباب رجوع در مدیریت شهری اصل مهم و وظیفه شرعی است

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای پنجم تلاش کرده تا در قانون‏گذاری و تصویب مصوبات همچنین انتخاب مدیران و سپس نظارت بر فعالیت آنها «حقوق»، «کرامت» و«فهم» شهروندان را مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌رضا نصر اصفهانی در برنامه رادیویی «صدای شهر» با اشاره به تکریم اربابرجوع در مدیریت شهری اصفهان و تحققپذیری اهداف شورای پنجم شهر اصفهان، اظهارکرد: یکی از مواردی که وجه مشترک تمام گروه‌های سیاسی شرکت کننده در انتخابات و جزء شعارهای فراگیر آنها بود، «تکریم مردم» و «رعایت حقوق شهروندی» در صورت پیروزی در انتخابات بود، از این رو قطعاً شورای منتخب مردم نیز باید تمام شعارهای انتخاباتی را مد نظر قرار داده و برای احقاق حقوق شهروندی و شفاف‌سازی امور گامهایی بر می‌داشت.

وی افزود: اولین اقدام شورای شهر در این دوره، تدوین «منشور شورای پنجم» بود که یکی از بخشهای آن بر رعایت حقوق شهروندان نظارت می‌کرد، چرا که به هر حال باید اقداماتی انجام می شد تا رابطه بین مردم و مدیریت شهری برقرار شود و روز به روز استمرار پیدا کند تا این استمرار منجر به استحکام روابط مدیریت شهری با مردم باشد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مهمترین ماموریت‌های شورای شهر، تصریح کرد: انتخاب شهردار نخستین وظیفه شورای شهر است، البته شورا باید به سمت انتخاب شهرداری می‌رفت که بتواند شعارهای مطرح شده در دوره انتخابات را عملیاتی کند و شورا نقش خود یعنی «نظارت» خود را انجام دهد.

وی از تدوین بودجه به عنوان دیگر وظیفه شورای شهر یاد کرد و گفت: در بخش فعالیت نظارتی شورای شهر بر امور ساری و جاری شهر می‌طلبد که همواره در مصوبات شورای شهر و جلساتی که برگزار می‌شود همچنین در انتخاب مدیران، موضوع روحیه مردمداری و خوشخلقی با مردم توجه جدی وجود داشته باشد.

نصر اصفهانی با بیان اینکه هر فردی برای هر مسئولیتی که انتخاب میشود باید اعتقاد داشته باشد تمام شهروندان دارای حقوق، کرامت و فهم هستند، افزود: این اعتقاد در وجود افراد باعث کاهش بسیاری از مشکلات خواهد شد، زیرا امروزه یکی از مهمترین مشکلات در جای جای کشور عدم توجه کافی به رعایت حقوق مردم است.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری اگر اعتقاد نداشته باشد با مشارکت مردم میتوان شهر را مدیریت و اداره کرد، با مشکل مواجه خواهد شد و امکان جلب مشارکت شهروندان وجود نخواهد داشت، از این رو شورای پنجم تلاش کرده تا در قانون‌گذاری و تصویب مصوبات همچنین انتخاب مدیران و سپس نظارت بر فعالیت آنها حقوق، کرامت و فهم شهروندان را مورد توجه قرار دهیم.

تکریم ارباب رجوع در مدیریت شهری اصفهان

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان  با تاکید بر تکریم ارباب رجوع در مدیریت شهری اصفهان، اظهارکرد: یکی از مصادیق رعایت حقوق شهروندی تکریم ارباب رجوع است، این موضوع مهم باید در جای جای شهر رعایت شود.

وی ادامه داد: اگر شرایط زیست مناسب برای شهروندان در شهر فراهم نکنیم، حمل ونقل مناسبی برای مردم ایجاد نکنیم و زمینه برای تنفس راحت مردم در شهر و زمینه نشاط و شادابی مردم را فراهم نکنیم، بی شک حقوق آنها را رعایت نکرده‌ایم.

نصر اصفهانی با بیان اینکه در مجموعه مدیریت شهری تکریم ارباب رجوع به عنوان یک اصل مهم و یک وظیفه شرعی مورد توجه است، گفت: البته اگر همه مردم به رعایت حقوق همدیگر مقید باشند، بی‌شک از زیادهخواهی و تجاوز به حقوق دیگران پرهیز خواهند کرد.

وی ادامه داد: در هر اداره منشور اخلاقی تکالیف کارمندان را مشخص کرده و اگر برای مدیریت اثبات شود که کارمند رعایت اخلاق را در برخوردها ندارد، باید در آن مجموعه با سازو کارهای موجود مورد بازخواست قرار گیرد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: شورای شهر باید در جایگاه پاسخگویی برای شهروندان پرسشگر قرار گیرد، از این رو مدیریت شهری نیز باید در جایگاه پاسخگویی به پرسشهای شورای شهر باشد، زیرا به همان نسبت که مردم از ما سؤال میکند شورای شهر نیز از شهرداری سؤال خواهد کرد.

وی با  تاکید بر اینکه دسترسی و برقراری ارتباط با اعضاء شورای شهر اصفهان کار دشواری نیست، گفت: اعضای شورای شهر در هفته چند روز در ساختمان شورای شهر واقع در خیابان بزرگمهر حضور دارند و ساعات حضور آنها در تابلو اعلانات ورودی ساختمان شورا نصب شده است، همچنین حضور اعضاء شورای شهر در مساجد و محافل مردمی در محلههای مختلف شهر پر رنگ است، ضمن اینکه بعد از ظهر یکشنبه هر هفته اعضای شورای شهر به صورت گروه‌های دو تا سه نفره در مناطق ۱۵ گانه شهرداری با عنوان شورای نظارتی حضور یافته و به امور مردم رسیدگی می‌کنند.

کد خبر 376810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.