اشتغال بیش از ۳۵۰۰ نفر در نجف‌آباد

نجف‌آباد- رییس تعاون کار و رفاه اجتماعی نجف‌آباد با بیان اینکه تعهد اشتغال این شهرستان در سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ نفر بوده است، گفت: ۱۲۴ درصد از این تعهد محقق شده است و بیشترین آمار اشتغال و بیکاری شهرستان مربوط به بخش صنعت است.

محمد مغزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف‌آباد، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در بخش‌های روستایی، اشتغال فراگیر و مشاغل خانگی شهرستان پرداخت شده که در این میان بخش روستایی با بیش از شش میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات در بخش روستایی به ۷۵ طرح اختصاص یافته است، تصریح کرد: از این تعداد ۵۷ طرح در موضوع کشاورزی تعریف شده، ۱۰ طرح در بخش صنعت و هشت طرح نیز به صورت خدماتی بوده‌ و متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه کارا و تعریف طرح‌ها در رسته‌های اولویت‌دار اشتغال پایدار روستایی، به شرط تحقق اشتغال مستقیم پیش‌بینی شده و حفظ اشتغال موجود، موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

 رییس تعاون کار و رفاه اجتماعی نجف‌آباد اضافه کرد: در طرح اشتغال فراگیر که به تبصره (۱۸) نیز معروف است ۱۵ طرح موفق به دریافت بیش از پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات شده‌اند که در بین آن‌ها ۱۰ طرح صنعتی، چهار طرح کشاورزی و یک طرح خدماتی بوده است.

مغزی در ادامه با بیان اینکه سهم بخش مشاغل خانگی در پرداخت تسهیلات اشتغال سال گذشته دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است، خاطرنشان کرد: در این بخش ۹۵ طرح مستقل مشاغل خانگی و ۳۲ طرح پشتیبان در بخش‌هایی مانند صنعت، خدمات، میراث فرهنگی و صنایع دستی و کشاورزی و خدمات خانگی تصویب شده است.

وی با بیان اینکه تعهد اشتغال این شهرستان در سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ نفر بوده است، یادآور شد: ۱۲۴ درصد از این تعهد محقق شده است و بیشترین آمار اشتغال و بیکاری شهرستان مربوط به بخش صنعت است.

کد خبر 376809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.